|
|
|
|---|---|
|
Som nybörjare i Touring träsket kommer det komma frågor närmsta tiden. 1. Fanns E39 Touring med delad baklucka - alltså där man bara kan öppna glasdelen ? 2. Jag är ganska säker på att jag sett E39 med utdragbart golv i bak alltså hela lastutrymmets golv kan dras bakåt ut genom luckan. - minns jag rätt? | |
|
1) Ja (min har det) 2) vet ej /Mats J |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Glaslucka separat öppning är standard, Finns lastsläde som tillbehör. (profilen gasarnagnus hade en ytters snikutrustad 523T men lastsläde hade hann). ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hela konstruktionen med öppningsbar lucka är en rena katastrofen egentligen rostmässigt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Särskilt med tanke på att dräneringen är felkonstruerad så att vattnet rinner igenom shoppingluckan. Täta! | |
| Så första Touring-fixen är allltså att jobba med baklucke tätning :-) | |
| Tror första touringfixen blir att ordna så att glasluckan går att öppna, iom din första fråga :) | |
Största felet ligger oftas dolt och syns enbart från sidan av luckan så länge plasten är kvar en kabelgenomföring i botten på en badbalja Även den klistrade plastlisten i botten som håller kvar fukt. se bilder luckan 3,5 år. Länk Underkanten av glasluckan är också ett stort problem se 540 bloggen. Jag har jobbat en del med detta under åren för att förhindra spridning på en annars perfekt lucka, struntade även i rostskyddsgarantin efter som en ny lucka skulle bli lika dan efter samma tid förmodligen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jag har aldrig upplevt problem med tätning på glasluckan på de 3 touring jag haft. | |
| Lus - så sant så sant !! | |
| Förutom att BMW är fåglarnas favorit, så är det även rätt värdelöst att vispa snö med baktorkaren som bara packar fast den mot hyllan under rutan :P | |
|
Känner igen bilderna Hasso länkar till. :/ Men i mitt fall är gummigenomföringen ok, däremot är luckan bytt på garanti och plastlisten monterad lite snett så vid brutal stängning av luckan (dvs nåt föregående ägare ev. gjort) har plasten skavt på lacken. Jag har kapat plastlisterna för att få mer luft mellan metall och plastlist. Vattnet rinner nu undan mycket bättre! Jag har också tätat av avrinningen längst upp mellan shoppinglucka och tak så att vatten rinner på utsidan istället för in i ramen till shoppingluckan. |
|
|
Det är standard med delad bagagelucka redan på E34, lastsläden kom redan till E34 men enbart via Individual. Till E39 var det normalt tillval från början och ett rätt populärt sådant till att helt försvinna från årsmodell 2002 (det finns inga 540iT 02-04 med S412 lastsläde åtminstone). Stephan |
|
| Fråga 3) Fanns Touring med Svarta innertaket / och / eller Alcantara tak som tillval? | |
| Jag har det svarta innertaket i min 540. Dock vet jag inget om alcantara, men det lär väl ha funnits som individual kan jag tänka mig - även om det var ovanligt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.