AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
13.688

Erfarenheter/råd kring vinterhjul

Sida 2 av 2
Har vänner som har köpt original fälgar med hakka däck och haft en bil som ormar sig över 90km/h och antispinn som blinkar.

Köp en replika fälg av bra kvalitet (spara pengar) och välj valfritt vinterdäck som du tror passar dig bäst på däckonline (spara pengar) + 1000kr montering och balans du har sparat flera tusen.
Var får man tag på replika fälg för F20 då? Har sökt ett par månader av o till utan att hitta nåt.
Prova söka på F20 på Blocket.se
Ny
11
Nymberg
120d -13
www.salesafter.eu

Har ingen aning om de skicka till sverige men de ser ut att ha ok priser!

Jag kommer att köra 388 på vintern och 386 på sommaren.
Vi
42
Vildagnu
120dA 13
Hörde av säljaren att nybilsgarantin sätts ur spel om man inte kör med BMWs punkteringsfria däck.. Skulle även gälla typ motor problem... Är det skitsnack eller?? Ny bmw ägare från å med v51
Det är skitsnack!

Får du punktering och och ringer BMW Assistans och har icke RFT däck på bilen så skickar de inte ut en gratis bärgare.
Tack för länken ! www.salesafter.eu verkar mkt bra och de levererar till Sverige för 100euro. Det blir ändå 5-6000kr billigare än att köpa samma fälg (med däck) hos min bilhandlare.

Synd bara att utbudet för F20 inte är stort, de har ju inte alla fälgar som BMW har för modellen och typiskt att just den jag är ute efter saknas...

Jag får hoppas de utökar utbudet till sommaren. Nu i vinter så ska jag endast köpa vinterdäck och sätta på de mina befintliga fälgar (V-Spoke 411).
"Det är skitsnack!

Får du punktering och och ringer BMW Assistans och har icke RFT däck på bilen så skickar de inte ut en gratis bärgare."

Vad menar du egentligen? Hur vet BMW Assistans om att du inte har RFT-däck innan de skickat en gratis bärgare?
Cantstandya: Dels frågar de dig och skulle du ljuga upptäcker de det när de inspekterar din bilen vid bärgning. Om det framkommer att du ljugit finns risken att de antingen åker därifrån utan att hjälpa dig eller att du blir betalningsskyldig för bärgningen.
Nu börjar det bli dags att köpa vinterdäck för min del. De ska sitta på en 118d F20 med 16-tumsfälgarna. Tycker mig ha läst att vissa dubbfria inte fungerar då det kan bli konstigheter med varningslampor och dylikt? Funderar på Continental Contiviking Contact 5 eller Contiwinter Contact TS850, någon som vet hur de fungerar?
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Varför skall man ringa bärgare med PUNKTERINGSFRIA däck? Det är ju bara att åka till en verkstad?!

Själv kör jag med Falck. Kanske onödigt, men den gången jag behövde det, var det skönt och enkelt med bärgning och hyrbil. (645 med rasad SMG :D )

skål!
Skulle lätt köpa dubbfria däck av Nordisk typ! Nokian Hakka R2. Ny modell för i år. BMW aluminiumhjul är absolut att föredra enligt mig. 16 om man är ekonomisk & 17 om man vill festa till det lite. Man bör dock tänka på att 17-däck är en 550:- dyrare styck så det är inte bara större fälgar som kostar!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.