AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.091

M3 Individual 2005 - "Säljande film". Hur förbättra?

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har min M3:a ute på annons och fick frågan av en intressent, som bor långt iväg (norra Sverige), om hur bilens skick var. Jag kan ju försöka beskriva allt i text osv. men det känns svårt då uppfattningen om skick skiljer så ofantligt från person till person. Inget slår ju naturligtvis att se bilen IRL, men jag förstår dock spekulanten som har över 100 mil ner till Helsingborg.

Skickade upp ett antal närbilder på de stenskott som finns i huvudsak på framskärmarna mm.
Fick sedan för mig att filma lite runt bilen och även invändigt i coupén och motorrummet.
Blev väl så halvnöjd med resultatet och därför vill jag nu göra en bättre film, så jag undrar hur kan man göra den bättre?
Självklart hade det ju hjälpt med en bättre kamera eftersom jag filmade med mobilen (SE Xperia Arc).
Men vad mer kan man göra utan att ha tillgång till/vara proffs. Tips mottages gärna.

Filmen: Länk

Fräck funktion på youtube att man enkelt kan lägga till musik, synd bara att man inte kunde sätta låten på replay när den tagit slut halvvägs in i filmen.

Mvh Jimmy
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kan inget om videoredigering, men: Vacker bil!

(Opassande låt enligt mig dock..) :)
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Varför är du inte nöjd?
Har du inte kunnat få fram bilens "rätta" jag i filmen eller?
Enligt videon är det ett praktexemplar på hur en sådan bil skall se ut :)
Hade jag vart spekulant på din bil hade jag vart mer än nöjd med videoklippet.

BMW M-POWER
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Har inget att anmärka på, tycker den visar vilket skick det är på bilen. Som sagt inget kan ju ersätta att titta på bilen IRL men tycker att den filmen borde underlätta avsevärt i beslutsprocessen för en spekulant som har långt att åka.
Hade jag fått sådan hjälp hade jag sluppit många långresor runt detta land för att titta på bil.

Visa användare
789
johmei
335i E92
Bilen ser riktigt fin ut och det är ju den du ska sälja inte filmen. Bilen är ju så blank att man får en bra bild av säljaren! Nästan så jag blir sugen att byta min 335a..
el
81
elfving1
Seat Leon ST Cupra -15
Fantastisk fin bil, och bra och informativ video! Men jag hade nog skippat låten.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Väl godkänt så jag ska inte klaga, tänk vad fint om alla säljare hade hållt på så här :)

Det enda jag kan tycka är att du skulle försökt rigga fast kameran i nåt på hjul när du tex går runt bilen. Iofs inte så lätt med en mobilkamera, men kanske går att få till något med en kontorsstol och lite tejp? Likaså något stativ eller så när du filmar motorrum och interiör, skak är jag lite allergisk mot ;)
Ja
153
Jakobenkvist
Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002
BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010

Pratade med dig på Knutstorp när du var där, detta var en av de M3 e46 som fått mig att stanna till på länge, riktigt fin och klockrent skick! Inredningen trodde jag först var grå och tyckte det var synd, men när du öppnade dörren så var den beige med utökat läder! Helgrym bil!!!!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tack för alla svar och kommentarer. Kul att få feedback både på filmen och för bilen.
Inte utan att man mår riktigt dåligt när man tänker på att den troligtvis snart rullar från mig. Men nya äventyr med första barnet och en Touring väntar.
Drömmer dock fortfarande om att behålla M3:an och ha den som söndagsbil. :)

Gino: Jo jag tycker att bilen framställs rättvist och att jag fått med det viktigaste men det är alltid kul att höra vad panelen har att säga om vad de tycker man borde ändra/justera.

Sani/elfving1: Haha, ja val av låt var väl inget som jag la ner någon större tid på och urvalet var väldigt begränsat. Men just TNT - I'am a power load osv. tyckte jag dock passade hyfsat bra för en M3:a ;) Långsökt kanske men jag tycker nog att den funkar, utan musik hörde man bara mig flåsa emellanåt.

elmgren: Ja jag håller med dig, det är bla. lite av mitt skakande som jag skulle vilja bli av med. Testade att köra skakreduceringen som de hade på Youtube men då släpade filmen lite och bilden blev i mellan åt "bulig".

Jakobenkvist: Ja just det, kommer ihåg dig, du hade två kompisar med dig också va? Kul å höra att den fick dig att stanna till. Ja inredningen är helt underbar och man trivs verkligen bakom ratten. Riktigt kul med en inredning som "ingen" annan har.

Mvh Jimmy
Sälj inte. Filma inte i motljus.
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
En säljare som ordnade ett sånt klipp till mig som köpare hade jag tagit mycket mer på allvar utan att ens ha träffat varken honom eller bilen. Tycker du visar engagemang & jag misstänker att du gjort så för bilens "välmående" åxå....tummen upp för det där. Jättefin bil. Som jag skulle ansträngt mig mycket för att inte sälja....
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jimmy; visst passa låten bilen, tror mig förstå vad du menar - MEN som spekulant får jag mindre bra vibbar av en AC/DC-låt tillsammans med en M3...det utstrålar mera burn-outs än fantastisk chassidynamik, if you catch my drift? ;)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Äh! Vadå bra skick - jag såg alt lite damm på "svåra" ställen.
Ja
153
Jakobenkvist
Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002
BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010

Ja det stämmer bra! Synd att du skall sälja, men lycka till!
Jimmyboy: Du måste inte ha en touring bara för att ni väntar barn. Har själv en E39 och det har aldrig varit några problem bara man ser till att köpa rätt modell av vagn som går in där bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.