AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.856

BMW M5 hjälp ombedes

tjena alla
har i dagarna fått ett byte på min bil..Killen har en M5-99, med 24200mil på mätarn. Har idag provat bilen, vilket var en positiv överraskning..MEN nu då: bilen har hela 12(!) ägare...hmm..bör man oroa sig tro?? Låter juh inte helt inom ramen för en m5 menar jag...lr??
Plus att han sade även "jajamen är bes förra året.." skall nu besiktigas idag ( måndag). Tar givetvis regnr , o ser då att senaste bes var....2010-08.....hmmmm igen.. alltså kör killen ändå, vilket får stå för honom givetvis, men man blir juh liiite så misstänksam..? Plus att han precis gjort ägarbyte, bara för 4dgr sen, så han har inte ens fått pappren på bilen ännu..BÖR man nu gå på detta bytet tycker ni..????? Tankar kring detta mottages ödmjukt.! :) 12 ägare som sagt.....

mvh
chris79
Ic
33
Ico
Bmw M3 e46 -02
Att den haft 12 ägare på 13 år går väl an då säkert en och annan bilfirma vart ägare. Men jag personligen tycker att det är lite väl för en M5 e39. Stämmer miltalen, finns en komplett ifylld servicebok samt kvitton på större reparationer som utförts så borde det inte vara något lurt. Men då du skriver att bilen besiktigades 2010-08 och inte i fjol som han påstår och att det gjorts ett ägarbyte för 4 dagar sedan och han ännu inte är ägaren hade fått en att tänka efter två gånger. Vem har ägt bilen? Ta kontakt med den personen och hör vad den har att säga.
Vilken bil är det du ska byta bort?
Pu
38
Pugge_

320i e90
12 ägare är som tidigare sa inget underligt, dom är ganska dyra bilar, ofta är det x antal bilfirmor som har haft dom som bara står.
är den påställd ens bilen? att han inte ens bryr sig om att besikta bilen och den är påställd (troligtvist kör med den) ringer varningsklocka för mig...
tänk på att m5an är en ganska dyr bil att reparera, borde vara endel slitage delar som snart skall bytas om inte förra ägaren har gjort det.

Har du något reg nummer på bilen? då kan man kolla upp lite mer på historiken eller om någon annan har kollat på det tidigare och sett något skumt/positivt.
är den importerad?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag skulle kolla upp om ägaren före har fått betalt! Och så skulle jag se till att han besiktigar bilen först. Varför säljer man bilen efter fyra dagar?

Alpina B8 Länk
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Just som Abbe säger här ovan. Kolla det. Jag skulle åxå intresserat mig i vad han vet om modellen som han vill byta till sig av dig....är han påläst på den eller kan anledningen vara nån annan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.