|
|
|
|---|---|
|
Hej gubbs, bytte mina bromsskivor fram förra året i oktober hos BMW. Har sedan i somras fått vibrationer när jag bromsar. Haft det på vissa av mina tidigare bilar men då vet jag med mig att jag kört mycket hårdare och fortare. Tyckte att det började där bak, men efter att ha tvärnitat ett par ggr så har det blivit bättre bak men vibrerar fortfarande fram. Är det bromsskivorna trots allt eller nått annat. Kan framdäcken påverka på nått sett? | |
| Olika lufttryck i däcken kan orsaka det. Sen om däcken är snedslitna/slitna/gamla kan det oxå bidra. Men börja med lufttryck, samtidigt kolla hur däcken är | |
|
Dåliga bussningar/leder i framvagnen kan ge vibrationer. Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| 100% på broms skivor | |
| Bilen har gått 9600 mil. Ökat trycket lite = ingen skillnad. | |
|
har en fråga i samma ämne, kapar tråden lite har duktiga vibrationer i min ratt vid inbromsningar över 50 knyck. har två möjliga orsaker än så länge. vilket tror panelen är mest rimligt? 1 - bytte en bärarm för ett tag sen och struntade i hjulinställning. däcken visar ingen snedslitning (än). 2 - har haft lite klonk i framvagn vid ojämnt underlag ganska länge. bilprovningen är dock tyst om det. ska man göra hjulinställning eller leta stag och bussningar som är på upphällningen i första läget? |
|
|
Hej gubbs, visade sig att BMW fick byta mina framskivor efter bara ett år. Problemet delvis löst, har lite vibrationer bak också men inget akut som det var fram. |
|
| Sade dem varför de var tvungna att byta dem? Hade de slagit sig eller var det något annat? | |
|
Ingen större förklaring. Tyckte själva att det var konstigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.