|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Tänkte fråga vad ni tycker om BMW 540? Jag funderar på att köpa en sådan men först vill jag höra för & nackdelar med dem... Årsmodell -91 till -94 hade jag tänkt och max pris är väl runt 100.000:- Mvh Pär | |
|
En mycket bra och framförallt rolig bil. Fast soppa förbrukningen i stadskörning är inte att leka med. Men 540 kom först 1993 så det är nog där ifrån du får sträva. |
|
|
>>PP OK, det är väl bäst att jag inriktar mig på årsmodellerna 93+ då va :) Hur är de i bränsleförbrukning/prestanda om man jämför med en 535? Mvh Pär |
|
| Skulle jag vara dig så skulle jag helt klart välja en 540 den är både mer ekonomisk i snitt förbrukning och har en bättre prestanda. Tror det skiljer ungefär en 1 sek till 0-100. | |
|
Det räckte visst inte med en sekund. Går du in och kollar på modellguiden E34 så kan du jämnföra själv. |
|
|
Tjena Novis, Jag har köpt en 540 -95:a i maj i år. Det är tammefaan de bästa jag har gjort på länge. Make till körglädje och komfort har jag då aldrig varit med om... Nackdelen är ju givetvis soppaförbukningen, men fördelarna är ju desto fler med en så underbar bil. Jag ångrar mig inte en enda sekund. Mvh Cub |
|
|
Jag gjorde ifs en kanonaffär på den... 87000kr! Mvh Cub |
|
|
Jag sålde min 540ia-95 för 76.000 kr i Juni. Det var inte det lättaste kan jag säga. Men helt klart en bil med mycket körglädje. |
|
|
-Hej! 76000kr för en 540 -95 låter smått otroligt. Bilen är ju bara knappt 6 år gammal och kostade vad jag vet från drygt 500000kr när den var ny. Är efterfrågan på den bilen så låg eller hade du bara otur LME? Får man välja mellan en 530 och en 540 så är ju valet ganska enkelt, jfr man vidare med vad man får betala för en 525... så blir valet ännu mer enkelt. Din köpare gjorde helt klart ett fynd om bilen var i fint skick osv. Den som aldrig kört en 540 utan bara 520/525/535 kanske är skeptisk, men har man kört en 540 så vet man skillnaden (inte bara prestanda). Och så är det, de som kört en 540 vet vilken kanonbil det är. Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. |
|
|
Jag instämmer med de föregående talarna... 540:n är långt ifrån billig att äga (ca 10'/år i försäkring för mig och varje tankning lämnar ett djupt hål i plånboken) men det är det värt varje gång man sätter sig bakom ratten och vrider om nyckeln. För att inte tala om då man trycker plattan i botten... :-) Sen verkar jag dessutom till skillnad från många andra i detta forum haft tur; inga stora och dyra felsökningar och reparationer... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.