|
|
|
|---|---|
|
Ska äntligen få ta ut en tjänstebil och sitter nu med jordens ångest. Jag ska ta ut en sedan och velar mellan en 520 diesel med automatlåda och lite utrymme till extra utrusting typ: shadowline, mratt med värme, tonade rutor, smartphone interface ELLER en 320 diesel automat, sportline, sikt/funktion/comfortpkt, shadowline, larm, tonade rutor, xenon, smartphone interface. Åker e61 idag med komfortstolar, skinn, osv osv så jag är van vid en storbil och vi ska ha kvar den kombin till frun/barn i stan och så pendlar jag i den nya. Hur skulle ni resonerat? | |
|
Om ni ska ha kvar e61 så skulle jag lätt valt 3-serien. Då har ni ju en stor kombi som rymmer det mesta. När ni väl ska ut på resa med hela familjen lär ni nog i dom flesta fall välja e61 oavsett om du nu väljer en 5 eller 3-serie som din tjänstebil. Jag hade som sagt valt 3-serie. Men det är ju jag... |
|
|
Varför skulle man välja E61 om man ska resa med familjen om man har en F10? Jag skulle snarare anpassa packningen så det går in i F10:an. Hur många mil kommer du köra själv kontra full packning? Det går att åka flera i en 3-serie också så den är ju inte helt hopplös. Jag hade tagit F30 och om E61 behålls så får den väl användas de gånger som F30 är för liten. Inget fel på F10 alls men i tjänsten kör man ofta hyfsat själv och en F30 är billigare och möjliggör mer utrustning. __________ Mvh Grelle |
|
|
Alltså eftersom du kan tänka dig åka en 3-serie så tycker jag du ska köra på den, då kan du välja efter behov. Jag antar att den mindre drar mindre och du får mer utrustning för samma peng. Eller så skiter du i 3-serie och har två härliga rymliga bilar. Det gav dig väl iofs inget svar på frågan :) Jag skulle valt en till 5a. |
|
| Hade valt 3:an, mest för att den är nyare. Men den kommer precis som F10 kännas ganska mainstream om ett år när det kryllar av dem :-) | |
| Varför inte 328i?, bara marginellt dyrare. Men betydligt bättre utrustad under huven. | |
|
Ska du pendla i den nya så hade jag ju definitivt valt en F10. Jag hade ju bara åkt iväg och provkört, och sen valt en tre-serie. Alexander |
|
|
Frugan ändrade sig... Vi säljer e61 och har nu beställt en 520 d :) Ska nu hitta en fräsch 3 serie till frugan, gärna en 330 som jag kan leka med på helgerna :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.