AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.739

gp2 vinst

fredde 7
idag vann markus eriksson gp2 loppet...senast var 2010.
dags för en ny Ronnie från gnällbältet..jag håller tummarna att detta öppnar
dörren in till F1.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Har inte sett loppet än, men SPA är ju verkligen en förarbana så det är onekligen en fjäder i hatten för Markus.

Undrar dock vilket stall som skulle öpnna dörren. Vi skulle behöva mer starka sponsorer från Sverige tror jag. Var är Ericsson, Astra, Nordea, IKEA, Volvo, Scania mfl när racingen behöver dem?

/DJ
fredde 7
mercedes hade pasat ericsson bra..ihop med nico, eller kubica om /när han kommer tillbaka;)
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Ja jag hade gärna sett Markus i en Mercedes, tyvärr tror jag inte chanserna är så stora för det.

För att han skall få en plats i ett bra team så måste han allra minst prestera en hel jämn säsong i GP2 där han vinner hela mästerskapet.

Han skulle kunna få en styrning i ett mindre team typ Caterham men då krävs det istället pengar (sponsorer).

/DJ
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Han har preseterat alldeles för dårligt i GP2 för att få en bra F1-styrning.
Hans stora problem verkar vara kvalificeringen. Han får mycket sällan en bra start-position i huvud-racet.
Framtiden för Marcus är nog i USA,Japan eller ett av de 2 Svenska Touringcar-serier.
Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
Finns ingen framtid i USA... serien är så dålig att den håller på att självdö... fallet har varit stort fån början på 90-talet då de höll på att konkurrera ut självaste F1

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det har varit motigt för granngrabben även denna säsong för mycket strulande och stolpe ut. Blir nog attans svårt att få en F1styrning med dom meriterna, man måste få till bra kval för att kunna placera sig på topp och det har varit teamets svår grej, Marcus kan ratta det är det ingen fråga om han är absolut en av de bästa förarna i GP2 men man måste ha flyt också och det är det som saknas. Och när teamet strulat bort flera framgångar är det inte lätt heller. Man måste vara top 5 för att få chansen och platseran är ju begränsade i F1 osså. Hade gärna sett honom i en Damsbil denna säsong istället för isport. Marcus är en fighter som aldrig ger upp, det han varit sedan han gick i blöjor och en genom trevlig sympatisk grabb som jag känner väl.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Ska bli kul att se honom köra på plats i Monza i helgen :)
fredde 7
gustaf: glöm nu inte Ronnieflaggan..alltid ngr svenskar som brukar vifta med den.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
och vad fan är ronnieflaggan? :)

Vi har med oss en 3 meters svensk flagga :)
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Nu har vi varit där, vilken kanonhelg! 2 dagar på läktaren mellan 09-17 i 25 grader sol. Det gick en och annan öl :)

sorry jag hade inte koll på att Ronnie Pettersson dog just på Monza. Det var lite före min tid..

Vi hade hur som helst en enorm svensk flagga och på lördagsracet när Marcus kom 3:a så stod vi upp med den och viftade, hoppas han blev glad för supporten, han vinkade i varje fall till oss :)
Tyckte han gjorde 2 bra lopp, lite synd på söndagen att han slutade 7:a (tror jag det var) efter att ha legat 4;a som bäst.

Vidare kan jag ju bara säga så här.......fy faaaan vad fort F1 bilarna går :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.