|
|
|
|---|---|
|
Får börja med att be om ursäkt om dessa frågor varit uppe tidigare. Men köpte mig en 530D touring-03 idag, tror den har istortsett allt som gick att välja till även om det är farligt att säga hehe. Vet att det fattas lite småplock men det är inte mycket.. Undrar om man kan koppa in Ipod på en navi Pro och få det att synas i displayen vilka låter man spelar osv? Nödlösningen vore ju AUX, men hittar inget uttag för detta, trots att står något om det i navin om man bläddrar i menyn. Vill även ha TV (har tv-funktion) några tips på hur man kopplar in digitalbox och får allt att lira? Nya skivor till navin, köpes med fördel hos närmaste BMW-ÅF förmodar jag? Vad innebär exlusivepaket? Sedan har jag någon speciell skinninredning som heter "highline" enligt utrlistan (hur vanligt är detta?) , aldrig sett något liknande förut, är mönstrad och håller en helt otrolig kvalité! Kan tänka mig att den var vanligare i 7-serien även om jag inte sett någon där heller. Är även 2-färgade trälister i bilen. Har även komfortstolar med någon slags märklig massage vars nytta kan diskuteras men roligt att ha iallafall. Sitter också något Hifi DSP tror jag det hette i bilen, hur ställer jag in detta system optimalt? Finnas hur många parametrar som helst att ställa i menyn och känner att det orde finnas någon grundinställning eller något åt det hållet.. Och till sist vart hittar jag farthållaren, har kollat i instruktionsboken och överallt i bilen men kan inte hitta något ): Blev vääääääldigt många frågor men hoppas få svar på något iallafall :D Trevlig kväll! | |
| Vet inte om det finns olika, men farthållarens knappar sitter på ratten. | |
|
Ahaaa tack, ja där satt det ju en jäkla massa knappar så är mycket möjligt.. Men tycker det är märkligt att instruktionsboken inte innehöll någon info om detta, stod inte ens något om "farthållare" i registret. Nåvål får ut och prova imorgon :-) |
|
|
Välkommen feliks, och grattis till åket! :) under passagerarsätet sitter ett papper faststucket med utrustningskoderna på din bil. Farthållaren styr du med rattknapparna på högra sidan, +, - och en nolla för att koppla ur den. Det finns flera produkter för att koppla in iPod, sök här på AP så hittar du en massa om det -- jag minns inte namnen just nu. TV-modulen är förmodligen analog, och slutade därför fungera när Sverige släckte ner det analoga nätet. Det finns digitala mottagare också, kallas "hybrid" av BMW. Säljs på eBay, men brukar kosta en del. |
|
|
Tack så mycket Lasse :-)! Ska kolla upp det där med ipod och Tv-funktion. Okej ska kika där, men slog in vin-nummret på någon sida och fick fram denna info: S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S232A LM RAEDER/RADIALSPEICHE 50 BMW light alloy wheel, radial spoke 50 S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel S302A ALARMANLAGE Alarm system S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S352A DOPPELVERGLASUNG Insulating double-glazing S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Green windscreen, green shade band S386A DACHRELING Roof railing S422A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim, mussle maple S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip S455A AKTIVSITZ FUER FAHRER/BEIFAHRER Active seat for driver and passenger Code Description (interface) Description (EPC) S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A REGENSENSOR Rain sensor S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Preparation f mobile phone w Bluetooth S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S723A EDITION EXCLUSIVE Exclusive Edition S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe Code Description (interface) Description (EPC) S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German S970A BUSINESSPAKET Business Package Code Description (interface) Description (EPC) S202A STEPTRONIC Steptronic S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German Code Description (interface) Description (EPC) S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Lumbar support, driver and passenger S555A BORDCOMPUTER On-board computer V with remote control S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Provisions for BMW 6 CD changer |
|
|
Hm kommer inte på hur man editerar inläggen.. Upholstery LEDER HIGHLINE/SCHWARZ (V6SW) Är koden på inredningen iallafall. |
|
|
Det går tyvärr inte att redigera inläggen. Trevliga bilar, jag har två gamla E39 Touring själv, varav 540:in påminner om din utrustningsmässigt. Jag brukar gå in på bmwvin.com och ange sju sista tecknen i chassinumret. På både min och din står S694A - förberedd för CD-växlare, men det är ju CD-växlare i den. Min har mjukläder, undrar vad som skiljer min och din (V6SW)? Har du läder på instrumentbrädan? Doors 5 Engine M62 Displacement 4.40 Power 210 Drive HECK Transmission AUT Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303) Upholstery SOFTLEDER/SCHWARZ (N9SW) Prod.date 1997-09-03 Code Description (interface) S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S248A LENKRADHEIZUNG Steering wheel heater S291A LM RAEDER/KREUZSPEICHE/2TEILIG BMW LA wheel, cross spoke, 2-section S302A ALARMANLAGE Alarm system S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S339A SHADOW LINE Shadow-Line S352A DOPPELVERGLASUNG Insulating double-glazing S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Green windscreen, green shade band S386A DACHRELING Roof railing S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Trunk room net S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S441A RAUCHERPAKET Smoker package Code Description (interface) S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory S464A SKISACK Ski bag S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S536A STANDHEIZUNG Auxiliary heating S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Car telephone (GSM) w card reader, front S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S690A CASSETTENHALTERUNG Cassette holder S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite Code Description (interface) S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Battery master switch S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German Code Description (interface) S220A NIVEAUREGULIERUNG Self-levelling suspension S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Side airbag for driver/passenger S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Window lifts,electric,front/rear S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S555A BORDCOMPUTER On-board computer V with remote control Code Description (interface) S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Lumbar support, driver and passenger S602A BORDMONITOR MIT TV On-board monitor with TV S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Provisions for BMW 6 CD changer |
|
|
Jasså, märkligt men får försöka kolla igenom inläggen noga innan jag postar då :-D Mycket trevliga bilar må jag säga, har aldrig åkt i någon bil som har så sköna stolar heller, går att ställa in precis som man vill ha det- härligt! Japp, var den sidan jag använde, hittade den när jag googlade och verkar funka fint.. Jo, jag har också CD-växlare så förstår inte varför det står förberedd!? Sen sitter den någon DVD-läsare där bak också, antar att den är till navi-kartorna. Och någon enorm box på högersida innanför dörrklädseln.. Hittade någon meny i navin där jag kunde ansluta mobilen genom BT och det funkade utmärkt- kunde tom föra över hela telefonboken till navin, lite oväntat.. Verkar vara bra utrustning ¨på din kärra också som sagt, det jag saknar mest som du har är taklucka! Ang lädret så känns det förbannat mjukt iallafall :-D Är ej skinn på instrumentpanelen. Men det är mönstrat på utvalda delar, tex på dörrsidorna och stolarna/nackskydden. Är en fin träratt i bilen men den fastnade tyvärr inte på bild ): Men tog lite andra bilder, tyvärr med mobilkamera men alltid något: Länk Länk Länk Länk |
|
|
Den stora boxen i högra facket är en subwoofer tillverkad av Nokia. Men i ärlighetens namn så måste jag säga att jag tycker inte den hörs alls, så klen är den! :) Snyggt skinn tycker jag - individual. Fin bil, hoppas du blir nöjd med den! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Subwoofwer hörde jag inte förrän jag böt ut originalradion mot en "Huligan" då började det bumba där bak osså:) helt annat tryck i ljudet blev det totalt sett med annan speldosa. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack, jag tycker också inredningen är riktigt läcker. Gör sig dock bättre i verkligheten tillsammans med de 2-färgade listerna som jag nu såg att jag tyvärr ej fick med på bild.. Ah okej, men vill inte byta ut min 16/9 navi :-D Ska beställa ett kit från xcarlink för ipodanslutning om inte nån år några invändningar. Men tycker allt att det borde finnas Aux-uttag i bilen när det står Aux i navin.. Eller så kanske man kan koppla in iphonen genom navins BT. Får forska vidare! |
|
|
Det ligger väl en lös Aux bakom huvudenheten med en bmw koppling på. Som jag förstår det behöver man då något i stil med nedan länk. Länk |
|
| Den där inredningen har jag aldrig sett förut - snygg ! | |
|
Jaha okej alltid något, men var ju dumt att det inte fanns en vanlig auxkontakt i typ handsfacket .. Tack! Ska kolla runt om jag hittar ett svart innertak i mocka, vet att bla audi har det (en bekant har en s6a runt 01-02 med svart innertak i mocka med synliga sömmar, tom mocka på solskydden, sååååå snyggt!!!!) Har iallafall beställt ny termostat (tar lång tid innan den går upp i temp vid landsvägskörning). Ska byta den samt tappa i 6.5liter ny Castrololja i helgen :-D Ska även beställa xcarlink till ipod. |
|
| Ganska ovanligt att bilar med kassetbandspelare som huvudenhet har - aux ingång :-))) | |
|
Sett liknande inredning på en E61:a som var till salu för ett tag sedan. Mycket snygg klädsel är det i alla fall! och borde vara väldigt ovanligt! och style 42:er har du med, är de 17"? mycket snygga fälgar! vill ha det på min E28 |
|
|
Hehe jo kanske inte hör till vanligheterna men bilen har ju CD-växlare så varför inte sätta aux-uttag i handsfacket, Mercedes vet jag har det från -99 tex på bilar med comand ;-) ;-)!! Tack, nej det verkar inte drälla av bilar med den inredningen iallafall :-D Japp, det är 17" av splitmodell bmw org (har ett nytt helt oanvänt liggandes i resverhjulsbaljan också). Tycker de gör sig fint på bilen, kika runt lite på blocket så kanske du hittar dig ett par du med! Har beställt xcarlink nu iallafall, kanske trillar in i början på nästa vecka. Ska även beställa dioder till mina angeleyes nu då endast 1/4 funkar.. |
|
| Det går att fixa aux uttag. finns 100 olika varianter på nätet. | |
|
Självfallet går allt att fixa, men kanske är lite bökigt att komma åt kontakten där bak och sedan dra fram den snyggt osv. Hade varit bra mycket smidigare om de bara satt ett aux-uttag på något snitsigt ställe från fabrik. Nåväl nu har jag beställt nya LED-lampor till angelseyesen :-D Kommer bli läckert. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.