|
|
|
|---|---|
| Om man ska eftermontera en dragkrok på en sedan/touring med m-sport paket. Räcker det med att byta diffusor? | |
| Ja det räcker. Bortsett från monteringen av dragkroken ;) | |
|
Självklart! :) Kan man montera dit den själv, eller måste man ha ett bevis på att den är korrekt monterad ifrån någon verkstad? För visst måste man regga in dragkroken? |
|
| Mig veterligen räcker det med monteringsanvisningen vid registreringsbesiktningen av dragkroken. | |
| Ja det ska räcka med monteringsanvisning. Och ja, den måste regbesiktas för att bli godkänd med drag. | |
|
Var köper man en diffusor med hål för kroken då? ///Micke |
|
| Hos din närmsta BMW åf. | |
|
Ja, men tänkte om det fanns alternativ. ///Micke |
|
| Du behöver inte byta diffusorn på E46, det är bara att såga upp och skaffa en lucka. Det är förgjort spår för luckan under plasten, har själv monterat drag på min för några år sedan. | |
|
Så här blev det på min med ny lucka Länk |
|
|
Ahhh, riktigt intressant! Har du möjlighet att ta fler bilder? Antar det är din 330 du pratar om? ///Micke |
|
| Ja, det är min 330, och jag kan ta lite fler bilder imorgon. Dock en utmaning att ta bilder som en proffsfotograf ska skärskåda... ;-) | |
|
Hahaha... Är inte ute efter att kontrollera ditt bildseende, bara få se hur det ser ut på din bil. ;-) ///Micke |
|
|
Här är länk till bilder på hur det se ut på E46: Länk |
|
| Äh, missade att gör det till en länk, högerklicka och öppna adressen. Ibland skulle det vara bra med "redigeraknapp"... | |
| Personligen tycker jag det blir snyggare att köpa en diffusor som är förberedd för dragkrok än att själva försöka kapa upp hålet. Det blir aldrig lika jämnt och fint som den utskärning som maskinutskärningen. | |
| Kan hålla med dig Chris87 men jag kör så sällan med släpvagn efter den bilen så det fick bli sågat hål. I och för sig är uppsågningens yta ganska given och är man lite noga så går det att få bra (och mycket bättre än vad jag åstadkom). Men nytt och original är aldrig fel... | |
|
Tack för hjälpen, sågade min oxå och precis som UB525 säger, det är sällan man har kroken ute och dom gångerna kan det kvitta att det inte är helt perfekt sågat. Ny diffusor kostar ju trotts allt 1350 på BMW. Så här blev det på min bil! Länk ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.