AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.027

avgassystem cobrasports och annat

ul
84
ultimateM
bmw m3 2002
hej jag har hittat ett par billiga avgassystem som jag tänkte köpa till min m3 e46. tänkte kolla med er om det är nån som känner till detta märke och om det är bra?
här är länken till en som heter cobrasports både ljud och produkt sida.

Länk

Länk

och sen har vi den här från blocket som inte har nåt märke alls. fick köpa den för 3000 om jag ville.

Länk

Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Jag har Cobra-system på Imprezan och är nöjd med kvalitet och ljud, men jag tyckte det där till M3:an lät för j*vligt :)
Blev det inget gruppe m ?

ul
84
ultimateM
bmw m3 2002
ok men det kanske låter bättre i verkligheten, men den andra utan märke på blocket, är det nån som känner till det?
ul
84
ultimateM
bmw m3 2002
nä det blev inge gruppe m, alla vill ha 15,000 osv sparar hellre lite till och satasar på kompressor:)
ul
84
ultimateM
bmw m3 2002
hittade den här med på ebay. är det nån som känner till det?

Länk
Ser likadant ut som ett Ferrita, dast med bättre finish.
Hur det låter vet jag dock inte, men det ser fint ut, och för 4000:- så är det nog inga större problem.
Ett nytt från Ferrita kostar ca: 10.000:- (Om dom inte har "bolt on kit" nu, vilket dom inte hade senast jag kollade 2009), ett GruppeM kostar väl minst det dubbla har jag för mig.

Vet att det finns ett liknande system som är japanskt (inte helt säker) som heter D's development. Låter lite mer "tomburk" jämfört med Ferrita och GruppeM. Men priset var VÄLDIGT bra.
Eisenmann låter väl lite "mullrigare" har jag hört, men det ska sägas att jag inte hört ett live själv.

Video fråm Gälleråsen med Ferrita, GruppeM och D's development.
Min är den med Ferrita, Mats99 här på forumet har den vita med GruppeM om jag inte missminner mig, och polare kör den gula med D's development.

Hoppas det är till någon hjälp i alla fall. ;)

Länk
ul
84
ultimateM
bmw m3 2002
jag antar att du menar cobra sport systemet nu va? det som ar lik firetta?
Aa, det systemet från eBay som du länkade ser ut nästan exakt som Ferrita.

Har ingen koll på hur det låter dock, men Ferrita låter riktigt bra enligt mig. Viss resonans på lägre varv runt 1700, men det är samma resonans med alla system som jag hört.
D's development va knappt märkbart dock.
ul
84
ultimateM
bmw m3 2002
sen har jag hittat denna med som kostar 5000 inklusiv frakt till sverige

heter scorpion red

Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

satsa istället på nån av de välkända till m3an...
cobra,scorpion har jag inte hört nåt om,så där kan jag inte uttala mig..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.