AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.975

Montering av stänkskydd på F10 svårt?

go
198
gokar
430dA -16
Tänker köpa stänkskydd på min F10, blir så less på att laga stenskott på dörrarna..

Någon som vet om det är jobbigt att montera stänkskydden som BMW säljer?
Antar att man borrar fast dem i innerskärmen?
go
198
gokar
430dA -16
Köpt stänkskydd nu och monterat dem fram, det var väldigt enkelt och gjort på en halvtimme..

De är ju inte världens vackraste även om de är rätt diskreta, men om man som jag har silverfärgad bils syns de ju väldigt väl....ser nog bättre ut på en mörk bil. Men vill inte ha fler stenskott så det är inget att välja på.

Får se om jag monterar de jag köpte bak också, skulle bara vara för att få det likadant fram o bak i så fall...
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
På min E39 har jag bara fram, bak känns inte lika viktigt eftersom det är fult samt att fångaren bak ändå är av plast, så stenskott rostar inte.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Får man fråga exakt var på dörrarna du får stenskott?
go
198
gokar
430dA -16
Ja, jag tänker likadant, dessutom blir det inga stenskott där...så jag köpte dem kanske i onödan...tänkte att det skulle se bättre ut om man både hade fram o bak..
go
198
gokar
430dA -16
NikeMaN, stenskotten blir på nederkanten av dörren på själva vecket. Otroligt dum design måste man säga fast det är ju snyggt. Ganska svårt att se dem också om man inte kryper på marken nästan...hade jag sett dem innan jag köpte bilen hade jag nog tvekat lite för det är kanske 20-30st på varje sida.

Vet inte vad de haft för fälgar på bilen innan eftersom jag nyss köpt den men skulle tro att de är de som följde med och då är det original 18".
go
198
gokar
430dA -16
NiKeMan, vad drar din blandad körning?
Jag har också en automat...
Första tanken för mig nu och kommer kanske att komma 108 mil max enligt färddatorn.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Den indragna tröskellinjen på F10 verkar göra att dörrarna hamnar i skottlinjen. Det är inte första tråden om det tror jag. Alltid är det nåt, med en bil man skulle kunna tänka sig :) Men stänkskydd verkar definitivt vara av värde på dessa.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Vet att X5 an haft problem också, dom med M paket.
go
198
gokar
430dA -16
Det är väl oftast så att vi i norden hamnar i kläm, nere i europa där man inte sandar på vintern får man väl inga stenskott...

Det tråkiga är väl att man som köpare av begagnat råkar ut för att det inte suttit stänkskydd från början. När bilarna går som leasingbilar och på företag är det inte heller någon som bryr sig om att fylla i dem.

Pratade lite med han på BMW när jag hämtade ut skydden och han sa att det är många som klagar...
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Min 520dA drar ca 0.6 blandad körning. Ibland ca 0.65.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.