|
|
|
|---|---|
|
Tidigare i sommars började min bil närma sig gränsen för friservice. Jag vände mig till BMW-Göteborg och de sa att de kunde byta bromsvätskan men att den inte indikerade något annat. Ok tänkte jag o lämnade in bilen. Sedan körde jag hem o ställde bilen o åkte på semester i 6 veckor(bilen står i garaget hela tiden) kommer hem och startar bilen och den säger att det är dags för service. Vänder mig till BMW-GBG O de säger att de inte kan göra något, trots att de ser att bilen bara gått 10 mil sedan jag var där förra gången. Kostnad 4500:-. Bokar en tid hos dom men på vägen hem svänger jag förbi Mechanum o de ringer BMW-i Stocholm o de säger att den skall servas utan kostnad inga konstigheter. När jag ringer BMW-GBG så säger dom att de gjort rätt o att Mechanum bara gjort så för att sno kunder? Det jag tycker är konstigt är hur Mechanum skall tjäna något att göra gratis jobb? Intressant är också att Mechanum skulle ha 900-: mindre för servicen om jag skulle betalt. Tips till alla hör er för, jag sparade 4500:- Stefan | |
|
Verkstäderna får väl rimligtvis betalat av BMW centralt för att utföra friservicarna? frågan är hur mycket... |
|
|
Mechanum har ju gått ut hårt och sagt att de satsar på service - kul att det även gäller i verkligheten! Själv har jag väldigt goda erfarenheter av Mechanum; hoppas att det betyder att de bef ÅF skärper sig. ---- BMW CS #6212 |
|
|
BMW gbg, såg kanske möjligheten att få betalt från både kund och BMW....!? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Återigen.... BMW:s verkstäder blir bara sämre o sämre. Varför håller dom på o tjafsar om såna småsaker. Blir så jäkla förbannad när jag läser sånt här. Tycker Mechanum gjorde helt rätt här. Tar emot bilen utan några problem, det kallas för service och kundfokus. Att sen BMW kommenterar på det sättet som dom gör visar bara hur låga dom börjar bli. Ber om ursäkt om jag går hårt på men blir ärligt talat så trött när man läser mer och mer sånt här. Känns ärligt talat inte vidare premium att köra BMW längre, bilarna är underbara synd bara att inte deras verkstäder håller samma klass. Utomlands är det bättre men här hemma i jantelandet Sverige får det bara inte bli för mycket service el kundfokuserat. Tex, min granne för en ny F11 som han köpt på Theanders i Lund. Han hade inne bilen på service och passade på att köpa ett par nya vindrutetorkare och frågade hyggligt om dom kunde hjälpa honom att sätta på dom eftersom han hade kostym på sig och inte ville skita ner den. Döm om att han blev förvånade när dom fakturerade 300 spänn för bytet.... En än gång, sorry om jag går på... //Kristoffer |
|
|
Det är lugnt för min del, CompactK. Spit it out bara :). Mina erfarenheter av Mechanum är sådär (Volvogrej i Malmö). Ser det som samma gamla vanliga skit med snyggare omslagspapper. Men det var ju iofs inget standardjobb... På BMW nu senast fick jag kostnadsuppskattning på 852 kr för servicen (bromsvätska + varv runt bilen). Blev närmare 300 spänn mer (ganska mycket i % om inte annat) då de ansåg att en liter olja också behövdes. TREHUNDRA för att slå på en liter bulkolja när bilen redan är inne och huven uppe! När man påpekar att de inte kan fylla i protokollet korrekt (omkastade mönsterdjup etc, vilket verkar vara rocket science att få ordning på) så stryker de över och skriver vid sidan av. Nytt protokoll..? Nääeee... Sedan har de mage att lägga ett papper i förarsätet där de bedyrar att de vill att kunden skall vara 100 % NÖJD och att man ska höra av sig om man inte är det... Det var heller inte många mil sedan jag kollade nivån i datorn och då var den dessutom full, men visst, vid något ögonblick ska det väl slå om från full till "+1L". Men är det någon som vet ifall det finns ett mellanläge mellan full och + 1L..? jag har aldrig sett det iaf. E91 335i LCI (N54) handlar det om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.