AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.652

Ni som fått fortkörningsböter

Ni som fått fortkörningsböter, fick ni inbetalningskort hemskickat? Hur lång tid tog det innan det dök upp i brevlådan?
För mig är det snart ett halvår sen, och jag har fortfarande inte fått något hemskickat..
Har dom glömt bort mig? Eller brukar det ta så här lång tid?
(och nej jag kommer inte ringa och klaga) ;)
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Har ju fått några stycken men det var ett tag sedan nu. Men jag har för mig att jag fick boten i handen av polisen och däri fanns ett färdigt inbetalningskort.

Ett halvår kan jag verkligen inte tänka mig att det tar.

På vilket sätt åkte du dit? Om det var en kamera som blixtrade så kan det vara så att de inte fick en bra bild, det har hänt mig (hade solskyddet nere) och de brydde sig inte ens om att höra av sig till mig då.

/DJ
Visa användare
789
johmei
335i E92
Haha, vilken osis att solskyddet var nere DJ.. =)

Hur det än gick till så lär du inte fått någon bot om inget inbetalningskort eller påminnelse kommit hem till dig.
//Johmei
Blir du tagen av en polis får du inbetalningskortet i handen. Av en kamera så skickas det men att det ska ta SÅ långt tid är svårt att tro. Dock ska man ha i åtanke att en ganska stor del skickas inte då bilden helt enkelt blev för dålig.

/Bellamy
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
johmei:

Haha vist var det osis att jag glömt fälla upp solskyddet mitt i natten och till råga på allt råkade jag sitta med ena handen på hakan så att nedre delen av ansiktet var helt täckt också. Så konstigt det kan bli ibland ;-)

/DJ
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har aldrig sett en kamera "in action" så att säga.
Märker man om den tar kort mitt på dagen när det är soligt ute?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ja, blixten lägger man märke till oavsett tid på dagen. Om man tvekar på om man blev fotad eller inte så blev man inte fotad. :)
Accepterar du inte böterna (skriver inte på pappret) när du blir stoppad av polisen skickas kallelse till tingsrätten hem i brevlådan såvida inte åklagaren lägger ner ärendet på grund utav tidsbrist eller annan orsak för då fås inga papper.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.