|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en längre tid haft knakande oljud i framvagenen. Efter att ha bytt både krägningshämmarstagen och fjäderbenslager har jag fortfarande kvar ungefär samma ljud. Är det någon som har ide om vad som kan vara felet? Bilen är nybesiktigad och dom anmärkte inte på något glapp eller liknande. Anders | |
|
Smäller/knäpper det till när du kör rakt fram på vanlig väg eller bara typ över brunnslock/ojämnheter? Själv hade jag tidigare att den här muttern ovanpå dämparen fram hade släppt/lossnat lite. |
|
|
Det låter bara när man kör över ojämnheter Menar du muttern som håller dämparen i fjäderbenslagret? Den är spänd, det vet jag då jag nyss bytt lagret Anders |
|
|
Hej! Jag har nu konstaterat att mina bärarmsbussningar är slut, så det blir väl att byta dessa oxå. Lika bra att byta bärarmen samtidigt. Kan detta vara orsaken till mina missljud? Anders |
|
|
Hej! Efter att ha bytt bärarmar och bussningar samt gjort hjulinställning kan jag nu konstatera att det blev en markant skillnad. Det låter inget när man kör på ojämnheter och den känns almänt tajtare att köra. Skönt... Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.