|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
67' för en 10 år gammal bil med >200 000 km? Ibland känns BMW-bilar väldigt övervärderade. Håller helt med om att man bör satsa på en 2004 E46, eller heller en E90. |
|
| Jaja, vi får se vart det slutar, bilen ska säljas. Men att den kostade 350+ ny var iofs kanske övervärderat redan då... | |
|
Men det är ju nästan en M3a och roligare än 330. Och fullutrustad med ...xenon och PDC! Sorry var bara tvungen! Läser man på forumet så har alla e46 rost, så är det naturligtvis inte. Dock är de hårdare drabbade men har den klarat sig så här långt tror jag inte du behöver vara oroligare än för någon annan bil. Allt beror ju på hur mycket pengar du vill lägga, har du råd så finns ju ingen anledning att inte välja en 04 och uppåt. I annat fall leta efter ett välskött exemplar. |
|
|
Om du kan vänta ett tag och spara lite pengar så skulle jag satsa på en E90. Även om det finns rostskyddsgaranti så är det inte roligt att behöva lämna in bilen i upp till en vecka med jämna mellanrum. Tyckte min E46 även hade ovanligt mycket rost under (inte karossen, men allt annat). De E90 som jag har kollat på ser avsevärt bättre ut under. För att inte tala om min V70 -99 med 23000 mil. Finns nästan inget som har rostat på den. Så satsa på en E90 om du har tid och råd. |
|
|
Nu tycker jag vi överdriver en aning här. "inte roligt att behöva lämna in bilen i upp till en vecka med jämna mellanrum" Det är ju inte så att det börjar bubbla lite här å var varannan vecka. Har det börjat rosta någonstans och man lämnar in det till Bmw och samma ställe börjar rosta inom en snar framtid igen har det fuskats med underarbetet. Ett bra arbete ska hålla åratal om det underhålls rätt av ägaren. Man kan inte skita i och tvätta bilen på 2 år och sen bli förbannad att det rostar. |
|
| Nu har bilen som jag länkade först sålts. Jag är inne på Coupe nu och jag kommer åka och titta på den på fredag är tänkt. Tänkte erbjuda honom 60' kontant om allt är okej. En jävligt fin bil att titta på, kommer säkert utrusta med Eisermann avgas om jag vet att jag kommer behålla bilen.. | |
| Var inte rädd att pruta på de objekt du hittar. Säljarna är oftast väldigt optimistiska angående priset. Compacten borde vara värd max 50 kkr exempelvis. | |
|
Som du säger ser jag många som är kraftigt övervärderade. Tex: Länk Eller vad säger ni andra? |
|
| Haas, Jag menade inte att rosten kommer tillbaka inom en snar framtid på samma ställe. Men det dyker ju upp på nya ställen, och hittar du rost på en dörr så kommer det på nästa dörr om nåt år osv , bakskärm, baklucka, huv. Och varje gång får du först åka in och visa upp den och sen blir du av med den i en vecka för omlackning, men tycker man det är ok så. Det jag märkte också var att den rostar väldigt lätt när man får stenskott, så man måste på direkt och fylla i. Ingen annan bil jag har haft har varit så känslig. Kommer nog inte köpa en e46 igen om jag inte bara skulle köra den på sommaren. | |
|
Känsliga är dom. Därför skulle jag ha svårt för att ha en tidigare årsmodell än -04 som körs på vintern. Blir min första vinter med en e46 så får se vad man säger i vår, första e46:an kördes bara på sommaren. huntelaar: Ja den är övervärderad. Därför är den fortfarande inte såld. Men kraftigt övervärderad är den inte tycker jag. Är skillnad på utsatt pris och slutpris. "en bil är aldrig dyrare än vad en köpare är villig att betala" Fick sålt min 330 på 6 dagar ganska nyligen. |
|
|
ahh, missa ju det sista.. Jag la mig på en prisnivå som marknaden säger just nu för att få den såld inom en rimlig tid, inte vad jag egentligen tycker den är värd. |
|
|
Här har vi också en övervärderad bil. Länk i alla fall om man jämför med de här: Länk Länk Huntelaar: Jag sålde min -05 320d Touring (E46) Lifestylepaket 15000mil Låga skatten på 3300kr (sv-såld) för 77.000 i somras Som jämförelse med de E46or du kollar på . Då var all rost åtgärdad på garantin. Haas: om jag vore du och hade en fin huv och A-stolpar utan stenskott skulle jag överväga att sätta på foliering innan vintern. |
|
|
Tja. Fina exempel de sista där va. Jag har lite beslutsångest, har min bil ute på blocket just nu, har ev. köpare på G. Och kommer således skaffa mig en BMW. Dock prioriterar jag nog bort e46. Vad säger ni andra? e90 eller e60? E60 känns lite bättre har jag fått för mig. Vad säger ni andra om det? Vad ska jag efter, få mil, få ägare eller årsmodell?, eller är det ok att köpa en bil med 17-18000 mil på mätaren? Beslutsångest kan man säga hära.. Det skiljer ju inte så mycket i pris på en Fin e46 och en e60 med några fler mil på mätaren. |
|
|
pew: Den första har varit till salu i minst 6 månader. Ännu dyrare från början. ------- //Lövet |
|
| E60= komfort+utrymme E90=mer sportig samt eftersom e60 är tyngre så kanske du vill gå upp i motorstorlek. Personligen skulle jag välja e90 om jag inte behöver utrymme. Plus för e60 är aluminiumhuv och framskärmar tror jag. Allmänt säkert lite mer påkostad än e90. Antal ägare behöver inte vara negativt. I början när man har köpt en bil så tar man mer hand om den. När man har haft en bil länge börjar man tröttna på att vårda den lika bra. Är bilen över åtta år så har man ingen maskinskada kvar på försäkringen så då spelar nog inte milen så stor roll om bile är välvårdad och välservad. | |
| Han med 325an för 209' ville förra hösten byta mot min rx400h. Jag värderade den då till 160' och han ville ha över 200'! | |
|
Lutar åt e60. Snyggare både invändigt och utvändigt tycker jag. |
|
|
pew: Va 330:in som jag sålt som inte gått på vintern. 320:in som jag har nu har alltid gått på vintern. Dock är den fortfarande fin för att gått så pass många mil under vintern. Har kommit någon bubbla nere vid framskärmen bakom däcket, samt lite under torkararmen på bakluckan. Inte alls farligt för att gått så pass många vintrar. Blir det värre under vintern blir det att åka in till bmw i vår. |
|
|
Finns angel eyes som standard på 3serien? |
|
| På icke lci, endast bilar med xenon. Nyare vet jag inte... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.