|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Tänkte höra om det finns någon dvd spelare med skärm som är modellspecifik för dessa bilar ?? Vore även kul om man kunde använda org. cd växlare också. Tips ? | |
|
Skulle denna passa eller måste man modifiera org. ramen i bilen ? Länk Jag har en 95:a som ser ut såhär invändigt: Länk |
|
| Ingen som vet ? :( | |
|
Det jag har hört är att till E38an finns ingen som passar hundra även om det står så i annonserna... Läste det när jag köpte en sådan till min gamla X5a (E53) BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
det passar rakt av e39 e38 har samma skärm den på bilden passar bmw x5 e53 eftersom e38 e39 har ett rak ram den är lite böjd. |
|
|
okej okej.. kruxet är ju att jag har ett myntfack bredvid bandaren högst upp. Emellan dessa 2 sitter ett lodrätt stag.. Kollar man på de eftermarknads skärmarna/spelarna som finns och som ska passa 95:an E38 så är ju stereons baksida 28,5cm bred och då hamnar denna lodräta staget ivägen :( |
|
|
värmepaketet är i vägen oxå för att sätta i en sådan stereo i en e38 |
|
| Efter lite mods så sitter nu en indash dvd i min E38:a :) Blev lite leka med glasfiber så fixa de sig! | |
| Vad är det för storlek på dörrhögtalarna fram och bak ? | |
|
5,25 tum men dom måste vara grunda om du nte vill modifiera alltför mycket. |
|
|
Okej :) Vill helst ha nya bolt on.. Org. högtalarna är ju inte något att hänga i granen ;) |
|
| beror mycket huvudenheten hur högtalarna låter, har du en bra sådna brukar det låta ganska bra ändå. | |
|
Huvudenheten levererar 5x50w.. Men högtalare från -90 är ingen hit oavsett ;) Är rätt kräsen vad gäller ljud :p |
|
| finns ingen huvudenhet som klarar av att leverera så mycket effekt bara nätdelen skulle bli lika stor som huvudenheten, hursomhaver har det inte speceilt mycket att göra med det utan hur rena signaler från tex cd skiva eller annat den kan leverara vidare till resten av systemet. men visst absolut kommer det att bli lite bättre med nya högtalare men jag skulle i första hand byta till en huvudenhet som kan ge ett välbalanserat ljud. | |
| Dubbelkollade.. 5x45w stod det.. vad den ger i wrms är ju en annan femma. Nja.. org högtalarna är ju måångaår gamla så trötta är dem allt. Funderar på ett kitsystem med delningsfilter och diskant.. ev ett mindre steg till dessa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.