|
|
|
|---|---|
|
Länk Intressant tanke. 507:an håller jag med om är snygg i vitt. Men snyggast? Hmm. Kanske nån gammal amerikare eller merca. | |
| Fast vit lack idag är inte som den var för tio år sen då den snarare var beige-vit-matt. Idag lyser vit lack, men vi får väl se hur lacken klarar tidens tand. Sjålv skulle jag aldrig köpa en vit bil. Eller grön. | |
|
Kan tilläggas att Steve Jobs själv föredrog silvermetallic. Särskilt känd är hans Mercedes SL55 AMG, silvermetallic och utan registreringsskyltar som tycks ha varit hans bruksbil de senaste åren. Han eller frun ska även ha haft en silvermetallic Audi S5 och en silvermetallic Mercedes S-klass. När han anlitade en tysk industridesigner för att formge några av Apples tidiga produkter gjorde han jämförelser med dåtida modeller av Porsche och Mercedes som han ansåg låg före andra tillverkare gällande design och kvalitetskänsla. |
|
| Länk <- kul story angående ärkenötet och regplåtarna | |
|
Känner mig som en föregångare eftersom jag redan 1986 köpte en ny vit E28 528i. Jag kommer dock inte riktigt ihåg hur Apples design var på den tiden... (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
Vilken usel artikel utan någon som helst koll på omvärlden. Känns som den är skriven bara för att fylla en artikel. Vitt var populärt på 80-talet både i Europa och Sverige medan det gick ner på 90-talet för att vara impopulärt på sena 90-talet/tidiga 00-talet. Detta gällde dock inte Nordamerika och framför allt Japan där vitt var och är populärt utan de toppar och den djupa dal som var för vitt runt 2004. Försök hitta en vit dyrare bil av årsmodell 2001-2005 som är såld ny i Nordeuropa! I Tyskland var/är vitt så impopulärt att Polizei gick ifrån att ha vitt som grundfärg till att ha silvermetallic i och med att de förlorade så mycket när bilarna skulle bytas in. Min första bil (1994) var vit en Mazda 626 Coupé-84 samtidigt hade min pappa en Audi 100 2,3 E-90 och min mamma en Nissan Sunny N13-89 båda så klart vita, det blev lite mycket även om det inte hindrat mig från att köpa ytterligare två vita bilar (båda 80-talare). Stephan |
|
|
Såg härom dagen en vit F11 m-sport med svarta njurar och antracit 19" fälgar. Grymt läcker! Det som förfular en vit bil är dom svarta listerna runt karossen, men på nyare bilar är även dom lackade eller helt borttagna |
|
|
Tycker tvärtom Stephan - jag tror att det finns substans i påståendet i och med att många av Apples produkter anses vara "coola" och eftersom de i huvudsak är vita skapar det en ny association hos samma personer som ju också handlar bilar till utöver de tidigare associationerna av vit färg som "kylskåp", "brödrost" etc. Att självsäkert säga att vita bilar är populära bara för Apple är ju helt nonsens. Men att det haft en inverkan? Absolut. ---- BMW CS #6212 |
|
Verdi |
Vitt har ju varit populärt några år nu. Tror det framförallt hänger samman med "vitt och fräscht"-trenden inom heminredning också, och inte apple i så hög grad. Av vad jag har förstått så tappar dock vitt i popularitet inom heminredning så det är bara en tidsfråga innan vita bilar blir mindre heta. |
|
Jag ser inga fördelar med att associera en BMW med en Apple-produkt. Jag vill att BMW skall ägas av tekniskt kunniga entusiaster som älskar raka sexor mm... Mao bör BMW-ägare ha Android-mobiler. :) |
|
|
marin849: iDrive 1.0 som kom med E65 var väl ett bra exempel på när tekniken var viktigare än användarvänlighet, så visst var det Android över det hela. :) Som tur var hjälpte Apple BMW att förstå hur man kan göra det svåra enkelt, och resultatet vet vi; den bästa multimediaprodukten på marknaden. ;) ---- BMW CS #6212 |
|
| Både ifån och vita bilar börjar kännas ganska 2010 så jag tror nog den vita flugan går över inom nåt år. =) | |
|
marin849, Hehe, så sant som sagt :-) mvh/ Anders |
|
|
Mycket har man sett här, men ser vi början på en Apple vs. Android-diskussion? Det slutar aldrig väl! ;) //Bjersér |
|
|
Haha... så sant! :) ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.