AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
881

Byte främre silentblock/chassiebussnig

Ma
20
Mangegus
320i -99
Hallå!

Håller på att byta silentblocken på min bil. Har läst hur mycket som helst i olika forum och trådar men ingen förklarar hur jag ska byta dom främre alltså dom med en genomgående bult.. Så att ni förstår vilka bussningar jag håller på byta då alla verkar tolka lite olika vad just silentlbocken är(?) så är det i alla fall bussning 4 och 2 på båda sidor jag håller på byta: Länk

Dom bakre alltså bussning 4 var "lätt" att byta då det inte fanns någon genomgående bult i vägen. Men hur ska man göra på dom främre??? har sökt men hittar ingenting där nån beskriver hur dom gjort på dom främre. Hittade någon sida där dom bytt på en äldre men då gick bulten ta upp in ifrån kupén. Jag har kollat under baksätet men där finns ju ingenting(?).

Om nån har bytt dom här eller har nåra tips så dela gärna med er!!!

Mvh Magnus
Har själv inte gjort det, men hört de flesta plockar ner bakaxeln.

Kunde du byta nummer 4 på plats???
Ma
20
Mangegus
320i -99
jaha ojj det lät ju inge vidare kul om jag ska vara ärlig.. jaa nummer 4 gick bra att byta på plats men då vare som sagt ingen bult ivägen..

Ingen som har något tips hur man ska gå till väga? kändes onödigt och jobbigt att plocka ner hela baxaxeln.

Mvh Magnus
Ma
20
Mangegus
320i -99
Ja jag kan ju säga att få lös dom gick ju som en dröm jämfört med att få dit dom........... Ena bussningen gick bra men den andra är HELT PALL. Rör sig inte en m.m.. Den gick in ca 1,5 cm sen tog det tvärstopp så här står man. Får se om man ändå måste plocka ner hela bakvagn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.