AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.544

varför går det inte att stänga av telefonen?

na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
tidigare gick det att stänga av telefonen i min bmw e38-95 men nu helt plötsligt så går det inte hur mkt och hur länge jag än trycker på avstängningsknappen,så när jag inte använderbilen så drar jag ur telelurens sladd.men det går att ringa och ta emot samtal som vanligt,ska man justera i någon meny el?finns det någon som har en svensk handbok till dessa telefoner?

Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Jag vill minnas att i min E38 med trådlös lur kunde man välja hur lång tid efter man stängt av motorn alternativt tändningen som telefonen var aktiv förpågående och inkommande samtal. Men hur det ändrades minns jag tyvärr inte.
na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
Ok men jag har ju den "vanliga" varianten av telelur med sladd.det går att ringa som vanligt,men går inte att stänga av luren. så varje gång jag parkerar bilen så drar jag ur sladden.Konstigt...

Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Jag är inte bekant med din typ av telefon, men jag inbillar mig att BMW haft den funktionen även med trådbunden lur dvs att telefonen fungerar en stund efter att tändningen slagits av, och att det kan finnas justerbar tid för hur lång tid telefonen är aktiv. Det är orimligt att telefonen är inkopplad hela tiden bilen står parkerad, över natten t.ex.
Att dra ur sladden gör nog ingen skillnad, telefonen är en modul någon annan stans i bilen.
Om låter bli drar ur lursladden när du parkerat kan du testa och se hur länge telefonen är aktiv när du stängt av allting med tändningslåset, t.ex. genom att ringa till bilen.
na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
Ok ja jag kan testa det att ringa till den ,men den drar inte ur bilbatteriet va? den har väl eget batteri?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.