|
|
|
|---|---|
|
Hej. Köpte en sådan här till min bil hos BMW Länk Och har problem att installera den. Följer den här guiden: Länk Jag öppnar bilen och sätter mig och stänger alla dörrar. Sätter i nyckeln och vrider till läge 1 i ungefär en sekund, och släpper sedan. Nu håller jag inne "öppna"-knappen på kontrollen samtidigt som jag trycker snabbt 3 gånger på "lock"-knappen, och den röda lampan på kontrollen blinkar några gånger. Men bilen svarar inte? Det står att den ska låsa sig som en reaktion till att det funkar, men ingenting händer? Snabbt svar uppskattas! MVH | |
| Du gjør rett,først orginal nyckel og så nyckel 2 før 30 sekunder,håll nyckel 2 høgt i bilen. | |
|
Det är ju det jag gör! Tidigare har jag haft två stycken av dessa: Länk (den till vänster). Menar du att jag ska använda den när du syftar på originalnyckeln? Snälla hjälp! Fick nyckeln i 18 års-present, och skulle bli väldigt ledsen om det inte funkade :( |
|
| Alltså jag kan ju ha väldigt fel... Men det där liknar ju en e34 nyckel? | |
| Jag har i alla fall köpt den officiella från BMW, till E39. E39's nyckel fick en annan design från år 99. Men den ser i alla fall ut exakt som på bilden. | |
| Hej Naikon, tar du ur nyckeln ur tändningslåset efter du vridit till läge 1 ?? Mvh Mats. | |
|
Ja, det gör jag Mats. Man ska dra den till läge 1, sen dra tillbaka den till 0, och ta ut nyckeln. Ska förbi BMW imorgon... |
|
| Ok Naikon!! Då verkar det som du gör allt rätt, kanske fel på nyckeln helt enkelt, finns många trådar här på Autopower också. Sök på "initera nyckel" så får du massor av förslag. Mvh Mats | |
| Dum fråga, men är du säker att det finns ström i nyckeln? Då min ena nyckel slutade att funka så fick den sitta några timmar i tändningslåset med tändning på för att ladda upp. Sen var den bara att koda in så funkade det. Dock fick jag försöka säkert 5-10 ggr innan jag fick nyckeln att reagera. | |
|
Johan, ja. Den är helt ny från BMW, och den röda lampan blinkar flera gånger när den söker efter ny mottagare när man gör initieringen. Det verkar bara som att min bil inte svarar. Här är en med samma problem, dock utan lösning :( Länk |
|
|
Det är ju det jag gör! Tidigare har jag haft två stycken av dessa: [LÄNK] (den till vänster). Menar du att jag ska använda den när du syftar på originalnyckeln? Ja du må initiera orginalnyckel (venster)først og så den nya innom 30 sekunder,men det har du vel gjort. |
|
|
Vet inte om det här är exakt likadant, men detta följde jag. Finns ju här på autopower i mektips: Om man då har en nyckel som är till rätt bil men som inte kan fjärröppna längre gör man så här. 1. Du måste ha alla nycklarna med dig. Så fort du börjar invalideras alla nycklar. 2. Öppna förardörren, hoppa in, stäng dörren. 3. Nyckeln i tändningen och vrid till läge 2 (tändning). Vänta c:a 4-5 sekunder och ta sedan ut nyckeln(att vänta på att airbaglampan slocknar funkade för mig). 4. För nyckeln (med höger hand) till din vänstra axel (nyckelns metallpinne pekar du bakåt (mot antennen i bakrutan)). Håll inne ”öppna”-knappen tills den blinkar snabbt (5 sek), släpp ej, tryck så sakta men säkert på ”lås”-knappen 3 gånger, och släpp sedan ”öppna”-knappen. De flesta bilar låser+öppnar då, men det verkar ej vara ett måste. 5. Repetera 4. För alla nycklar. Varje inom 30 sekunder från föregående. 6. Repetera 3. Detta steg är eventuellt inte obligatoriskt, men de som ej fick lås+öppna i steg 4 verkar behöva detta. Lär ju inte skada iaf. Underskatta ej att föra nyckeln till axeln. Jag var utan ”fjärr” i flera dagar på alla nycklar medan jag sökte mer info på nätet. Med nyckeln i maghöjd så funkade samma process ej helt enkelt. |
|
|
Åk förbi en BMWverkstad de kan det där med att initera en nyckel mycket bättre, jag satt och försökte med pappas E39 15gånger och fick inte till det medan både BMW Bilia Segeltorp och Blombergs på Lidingö lyckades direkt. Jag följde mektipset till punkt och pricka, men det gjorde inte BMWverkstäderna. De tog ur nyckeln direkt från läge två och tryckte på den betydligt fortare. Så klarar du det inte själv åk förbi en verkstad. Stephan |
|
|
Tråkiga nyheter. Var hos BMW idag. Jag hade frågat här på Autopower tidigare, och någon sa att 99% av alla E39 har fjärrstyrt lås, och några sa "ja, din bil har fjärrstyrt lås". Men det visade sig att den inte hade det. Finns bara vanliga nycklar med en lampa i. Så där åkte 18-årspresent i sjön. Hon sa att hon kunde ge tillbaka 50% av priset, men tycker det är tråkigt ändå. Så mycket bortkastade pengar på bara en till likadan nyckel som jag redan har två av. Hon sa att jag kunde få prata med chefen på måndag... får hålla tummarna. |
|
| Naikon väldigt tråkigt för dig. För övrigt tycker ju jag att när Ni beställde nyckeln så uppgavs väl reg.nr på bilen, då borde ju Bmw-handlaren se att din bil inte har fjärrstyrt lås, alltså borde de aldrig ha beställt en sådan nyckel. Alltså full kompensation tillbaks till dig borde det betyda. Mvh Mats | |
|
Ja det tycker jag också. Dom kunde se i registret när dom kollade efter idag, och se att den inte hade fjärrstyrt lås. Det är ju bara BMW som kan se det, så de borde ju kolla upp det som rutin. Hoppas chefen känner lite medgivande på måndag... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.