|
|
|
|---|---|
|
Ska byta servopump i min 523 E39:a och hör mig för här om det finns erfarenheter av köpta servopumpar på nämnda firma och hur det isf fungerat ? Kostar ca hälften av vad t.ex BMW ska ha för en ny pump. BMW här ville ha över 5000kr för en pump vilket jag tyckte var i "överkant"...Men visst, om "Skruvat.se pumpen" är gjord i papp ;) så måste nog ett inköp på t.ex. BMW funderas på. Jag vill INTE köpa begagnad pump...verkar vara en del problem med servopumparna på bl.a. E39 så att köpa en begagnad "halvsliten" pump vill jag inte börja "böka med". Risk finns ju då att det KAN bli följdverkningar med metallspån o dylikt i kuggstången med att köra för länge med dålig/halvdålig servopump.. Dyyyrt kan det då bli "in worst case scenario". Tilläggas bör att jag t.ex köpt en generator till min E32 på skruvat.se tidigare och den har nu fungerat oklanderligt sedan jag bytte för ca 1 år sedan.. ATL!? var märket på den generatorn iaf. Mvh Janne. | |
|
Om jag inte skulle ta original skulle jag nog ta denna: Länk Verkar iaf vara tyska grejer Vaico Autoparts, vet ej kvalitet, men känns seriösare än skruvat. Länk |
|
|
Oj, det där var billigt må jag säga... Tack för tipset! Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.