|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack för svar. Har du någon bild? Hur skiljer det? Det är ju rätt hög blankhet i originalen, nästan som en mörk spegel (åt det hållet i varje fall) |
|
| Flemings Bil & Fälgservice har jag tidigare renoverat 4st paralell eker 37 fälgar hos med väldigt tveksamt resultat: Länk Ser dock ut som att han har dragit till Jämtland med firman Länk | |
|
Lasse, du borde kolla med fälgfixarna i helsingborg. Jag har renoverat exakt sådana fälgar hos dem. De har själva gjort m5 fälg färgen och är en väldigt close match (jag såg ingen skillnad) och var helnöjd. |
|
|
Tack för tipset Cove, jag har hört mycket gott om Fälgfixarna i Helsingborg. Hade jag bott närmare (bor i Tokholm) hade jag säkert anlitat dem. Men eftersom jag bor här, så har jag nu lämna in de till Intera. |
|
| Berätta gärna resultatet sen när du får tillbaks dem :) | |
|
jag lämnade mina style 42 (BBS SPLITT II) till Intera förra veckan, ser fram emot resultatet :) De kommer dock inte lacka om dom utan blanksvarva banorna och fixa skrapen. Kostar 5100 för 4 st fälgar inkl mont/demont av gummi. |
|
| de monterar förstås isär splittfälgarna och gör det ordentligt (hoppas jag :) | |
|
Jag var och kikade på dem idag, men är tyvärr inte nöjd med dem (ännu). Den mörka nyansen är där, men inte samma spegeleffekt ännu som det är i originallacken. Originalen blir nästan som en mörk spegel när man putsar dem - så små korn är det i billiantlacken original, men Interas lack är inte samma höga glans/reflektion i. Jag är ganska petig ska tilläggas -- jag vet PRECIS hur speglande de är original, och det är just det jag älskar med style 65. Inte bling som kromfälgar, men *betydligt* mer spegeleffekt än i vanliga fälgar. Tilläggas ska också att Intera tog min "kritik" mycket proffsigt. All heder till dem, de tar inte lätt på sitt jobb, och det känns bra. Jag skulle vilja ha dem som original, så här: Länk |
|
|
Idag hämtade jag fälgarna (Style 65 original E39 M5-fälgar) från Intera. Kag är MYCKET nöjd med jobbet, det måste bli högsta betyg. De accepterade mina invändningar på rätt sätt, och gjorde om det så att de är perfekta. Jag är rätt petig med nyansen, och att det ska vara samma spegeleffekt som i originalhjulen, och det har Intera lyckats med. Mycket bra jobbat, är jättenöjd !! |
|
| Så kallad vanlig billack 2K duger gott till fälgar då samma lack används både till tunga fordon som arbetar i grusgropar och chassi till timmerbilar. BMW färgkoder finns att få tag i hur lätt som helst, både på bilen och på nätet. Mvh Micke | |
|
Rekommenderar Fälfixarna i Helsingborg, lämnat in mina M-fälgar till dom med perfekt resultat. Icke att förväxlas med Fälgfixarn (Däckman) i Västra Frölunda. Som jag testat för drygt ett år sedan. Dåligt utfört arbete med rinn av klarlack, försöke ta betalt 1900 kr mot överrenskomna 1700 kr när jag hämtade fälgen. Dyra och inte lika proffsiga. Lååååång väntetid innan fälgen var klar, knappt en månad. |
|
| gustaf76: har du någon feedback hur det gick med dina style 42 hos Intera? | |
| Jag renoverade mina Alpina fälgar hos Intera för någon månad sedan, dr gjorde ett kanonjobb, snacka med ägaren Kostas | |
| Jag renoverade mina Alpina fälgar hos Intera för någon månad sedan, dr gjorde ett kanonjobb, snacka med ägaren Kostas | |
|
Jag har renoverat två satser BMW originalfälgar, stjärneker 44. Båda var i riktigt risigt skick med rejäla skrap över hela fälgen. De var dock raka i övrigt så skadorna var "bara" estetiska. Fick dem så billigt att det var värt att chansa o se hur fina man själv kunde få dem. Till saken hör att jag gjorde samma sak med ett par Saabfälgar för några år sedan. Först tvättade jag dem extremt noga med både avfettning, shampoo och t-röd. Efter det slipade jag med maskin och för hand över hela fälgens lackade yta för att få en lätt ruggad yta samt jämna till uppskrapade ytor. Därfeter tvätt med t-röd igen och sedan på med biltemas metallspakel. Blir stenhårt på några minuter och går slipa snabbt. Detta spakel är dock verkligen stenhårt att slipa så försök jämna till ytan så mycket som möjligt när det är mjukt. Därefter fick det torka härda något dygn innan jag slipade allt jämnt och fint. Först med 80 storlek, sedan 120, 400 och avslutade med 800. Tvätt med t-röd, torka pch sedan på med primer. Torka.. och avsluta med Biltemas fälgfärg på sprayburk i tunna tunna lager så det ej rinner. Faktum är att biltemas silver fälgfärg är snarlik BMW´s "felgensilber" i nyansen. Fälgarna såg verkligen helt nya ut. De första jag renoverade på detta sätt hade jag på bilen i 3 säsonger utan minsta problem. Kan vara värt att testa om du hittar billiga , skrapade fälgar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.