|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har någon provat universal spacers på sin bil? Jag har provat biltemas för ett par år sen och då sprack dem när jag drog åt bultarna. Hittade för ett par dagar ett par spacers för 185:- på wheelzone. Var även tvungen att mejla och höra hur de var. Så här skrev dem: Hej och tack för din förfrågan. Våra spacers har aldrig spruckit när vi dragit åt bultar/muttrar. Dem spricker inte det garanterar vi. Gör dem det så skickar du tillbaka dem och får återbetalning. Biltemas och våra spacer har inte samma utseende eller tillverkare. Se bild. Länk Har du ytterligare frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig. Så min fråga är, litar man på dem? Någon som provat sånna? Med vänlig hälsning! | |
| Jag kör med 5mm Biltema-spacers (bak!) på min bruxis. Har haft de i ca 1 år och monterat av/på fälgarna 3 gånger. Har inte spruckit, men då drar jag åt bultarna "lagom" endast, dvs precis som man skall. Jag tycker de liknar sjukt mycket Biltemas variant: Länk | |
|
har använt biltemas Spacer på min peg 205 och min e46 330 inga som helst problem varför betala 100 kr mer ............. there can be only one |
|
| Dessa spacers skulle nog jag bara använda i 3mm och allra högst 5mm utförande. Tjockare så tappar man ju helt navcentreringen och då blir det en durrig färd... | |
| Med andra ord så är det bara att köra på dem? Finns det några nackdelar med sådana? | |
| Bara de inte är för tjocka så att navhålet i fälgen inte når navstyrningen ska det gå bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.