|
|
|
|---|---|
|
Hej! Såhär är det har haft problem med att det läcker olja i ventilkåpspackningen efter att jag hade bytt vevhusventilationen på en verkstad blev det inte bättre utan det läcker fortf. i helgen bytte jag packningen än en gång men utan att lyckas att få det att sluta, killen på verkstaden rekomenderade mig att jag bara skulle byta till en ny och så skulle det sluta men jag har fortfarande samma problem fast denna gången ännu värre för att oljan droppar på grenröret och stinker som bara den... I alla fall vad kan jag göra åt detta fel egentligen, ska jag göra ett försök till o sätta tätningsmassa eller ska jag lämna in bilen på verkstad o låta dom sköta det, är bara rädd för att de inte heller kommer att lyckas verkar ej ha nån tur med det problemet.. kan tillägga att innan vevhusventilationsbytet hade jag en blå tätningsmassa men det hjälpte ej särskilt mycket och jag vet att det finns en hårdare än den vet inte namnet bara och ifall det kommer att hjälpa.. Tacksam för råd och tips.. | |
| Har du även bytt de små runt tändstiftsbrunnarna? Annars tror jag du skall kolla så att inte ventilkåpan är skev eller har någon spricka någonstans. Lägg en rätskiva/stålskala längs packningsytan på kåpan och kolla om den är rak. | |
|
Jag hade samma problem, bytte packning två gånger och höll på att bli vansinnig. Ventilkåpan var skev. Hade slagit sig första gången jag lossade den troligtvis. Bytte hela kåpan, den kom i ett kit med samtliga packningar. Köpte även gummiduttarna som bultarna sitter på. Inte så farligt dyrt vill jag minnas 1200-1300 kr ca på BMW. /Ola |
|
|
Hej, jag tackar för svaren. Har nu köpt en tätningsmassa som jag tror är bra, loctite 5910. Tänkte testa o köra på med den om det inte blir bättre så lämnar jag in bilen på bmw för en felsökning av mitt problem. En ventilkåpa inkl packning och de gummiduttarna kostar 2500 kr. Tror med att kåpan är skev... men jag gör ett försök till.. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.