AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.606

Byta dimljus E61

ma
51
masken71
328i cab -95
M3 -02
525iatM -04
Hej
Har köpt nya dim ljus till min bil pga dom gamla har spruckit. Jag har M fronten och undrar hur jag får bort sargen runt har nån nåt förslag, man vill ju inte bryta hur mycket som helst ;)

Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej!
Sargen runt dim ljuset hjälper dig inte mycket. Dimljusen är skruvade inifrån!
Sargen ska bara vara att pilla bort (fjädrande plast flärpar i ena ändan, kommer inte ihåg vilken).
Jag tog ur mina dimljus och polerade dem, då tog jag bort hela huvudlampan för att komma åt dimljusen. Trocklade ut den frammåt med plastsargen borttagen. Det kan gå att tabort plastskyddet under bilen för att komma åt, har dock aldrig provat.

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
ma
51
masken71
328i cab -95
M3 -02
525iatM -04
Det är just sargen jag funderar på om man ska börja i ett visst hörn och bryta eller ?

Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej igen!
om jag tänker efter så är det i hörnet mot mitten av bilen du ska börja, MEN jag kan ha fel!. Det ser du då du kommer åt dimljuset bakifrån/uppifrån. Ingen mening att tabort sargen innan du har åtkomst till baksidan.

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
ma
51
masken71
328i cab -95
M3 -02
525iatM -04
Man tackar
Är det svårt att byta hela dimljusen? Har nämligen köpt ett nytt, vänster fram. Nån som kan förklara hur man gör?
Det är lite strul... du måste bl a lossa plåten på undersidan framför hjulhuset på varje sida för att komma åt. Det sitter med 6 skruvar om jag minns rätt så hissa upp den är att rekommendera. Det går säkert att lossa frontspoilern med och byta men jag vet inte hur man gör det.

På 5-series.net finns det en utförlig bildserie och förklaring på hur man byter dimljus och glödlampa men tyvärr har jag inte länken. Googlar du på "change fog light E60" eller liknande så kommer du dit.
Tusen tack, jag kikade på en video från youtube, bilen va visserligen en E90 och det du beskriver va mer eller mindre vad han gjorde. Ska dock försöka hitta den bildserie du nämnde. Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.