|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta bromsskivor fram till å börja med, hittade dessa på ebay: Länk Är ju 300mm som standard men nån som vet om det funkar med standardoken till skivorna samt om klossarna passar? /Anders Z43.0 | |
|
Tjenare Anders! Du fyller bara i uppgifter på bilen i Fahrzeugverwendungsliste om du scrollar ner i annonsen så hittar du det stället. När du sedan gör den riktiga beställningen så får du förmodligen fylla i bilens chassinummer för att firman ska kunna kolla att dom verkligen skickar rätt prylar. Köpte samma bromsar för alla hjulen även handbromsbackar till min Z4 3,0 -05 i våras men har inte hunnit att montera ännu. Det verkar väldigt seriöst för jag fick med allt som behövs som monteringssatser, nya kablar och slitagekännare. Lycka till!! Hasse Z4 |
|
|
Tack Hasse,, verkar som du säger seriöst och smidigt men det är oftast då man misstänker att det är för enkelt,, kommer beställa och montera a.s.a.p :)) Återkommer med resultat. För övrigt,, vad tror/vet du om borrade/slitsade skivor kontra släta original? ,, högre verkningsgrad,, mer kloss-slitage? Z43.0 |
|
|
Det jag hört om borrade skivor är att dom skulle vara känsliga för sprickbildning. slitage och verkningsgrad vet jag inte. Det kanske finns någon på forumet som är mera bromsexpert än jag. Hasse Z4 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.