|
|
|
|---|---|
|
Har satt i simkortet i hållaren under teleluren men då står det kontrollera kortet?Finns det någon annanstans som kortet ska sitta?( comvic kort) | |
| Telefonmodul med simkortläsare sitter i vänster bakskärm innanför och strax bakom cd-växlare och navigator. | |
|
Okey men då ska jag kika där och man kan har vanligt simkort va? comvic.återkommer. |
|
|
I min bil sitter kortet under luren. Alpina B8 Länk |
|
|
Det här har diskuterats många gånger på AP. Fungerar det inte med kortet under luren, är det telefonmodulen som gäller. När jag för några år sedan följde upp temat, talades det också om hur nytt (modernt) SIM-kortet fick lov att vara, om det var ett 8-, 16- eller 32-bitars kort. Men prova i modulen. Funkar det inte där heller, blir det väl för dig att studera gamla trådar... /Lennart |
|
| Nu har jag hittat telefonmodulen,den satt precis där du sa, innanför navigatorn och cd växlaren. och allt funkar nu . tack så mkt... | |
|
Nu går det inte att stänga av biltelefonen på knappen på luren? måste dra ur lursladden för att den ska slockn? Kan det vara enheten el luren ?någon som haft liknande problem? |
|
|
Är du rätt knapp? Markerad med en ring med en prick i, ca mitt i tredje raden från displayen? Stänger telefonen av sig automatiskt, om du väntar en kvart eller så? Det går att ställa in hur lång tid telefonen skall vara påslagen efter det att tändningen slagits av. (Åtminstone gick det på min förra -95:a). Det var inte längesedan detta var uppe här på AP. /Lennart |
|
|
jaa det är rätt knapp som jag trycker på,kollade i går och då stod telefonen fortfarande på efter ca 3.5 timmar. telefonen startar när jag vrider på tändningen el när jag startar bilen men när jag stänger av tändningen så står telefonen på och det går inte att stänga av den på knappen bara att dra ur sladde.går heller inte att ta sig in i menyn på telefonen syns inget i displayen när jag trycker på menyknappen. |
|
|
Ja, du. Det där verkar ju alls inte rätt. Du får kanske börja om från början och ta ur SIM-kortet igen och se om allt normaliserar sig. Eller göra den hårda varianten och koppla ur batteriet en stund. Inte för att jag förstår vad det skulle kunna hjälpa, men om telefonen fungerade ( d v s trycka igång och stänga av) innan du satte in SIM-kortet, verkar det ju inte finnas mycket annat att försöka. Jag antar att du provat att ta ur och sätta in kortet igen några gånger, så den vägen är väl stängd. Ytterligare en irrationell variant: ett annat SIM-kort på prov? Kollat så att alla kontakter (egentligen bara lurkontakten, men även den i telefonmodulen) är oskadade och sitter på plats? Det finns ingen tidigare ägare som har koll? Någon som kan bekräfta, att det (inte) funnits tidigare problem? Retfullt, hoppas att det löser sig! /Lennart |
|
|
jag satt i och tog ur kortet(comvic)några gånger då jag hittade telemodulen, men de är klart att jag ta av batterikablarna både + och - kabeln. återkommer om detta så får du höra hur det blev,märker mkt smågrejer nu när jag köpt bilen likaså med knastrande bilstereoljud osv ..man lär sig så länge man lever,som det heter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.