|
|
|
|---|---|
| Hej tänkte läsa av lite felkoder på mina bmw´s men ska carsoft , var laddar jag ner rätt ? och hur ska jag gå tillväga. är ingen nybörjare på datorer,nedladdning osv men här går jag bet tacksam för hjälp mvh Sigge | |
|
Du behöver hårdvara också. Finns bl.a. här Länk eller här Länk Finns fler inköpsställen om du surfar runt lite. Om du inte har dator med RS232-kontakt behöver du också adapter PCMCIA-RS232 (helst) eller USB-RS232. |
|
| Det har jag redan :) är bara programmet kvar | |
| Prova att Googla denna söksträng: download carsoft 6.5 | |
|
Sigge: gör inte samma misstag som jag bara -- Carsoft *måste* ha den lilla svarta lådan med fem lysdioder. Ett annat diagnosporgram: INPA fungerar utan denna svarta speciallåda, men om det är just Carsoft du vill använda så *måste* du ha "lilla låddan". Så här såg det set ut som jag beställde första gången, kablarna ser *exakt* likadana ut som till Carsoft-kitet, fast utan "lilla låddan": Länk |
|
|
Går det att reseta airbag-felkoder med detta verktyget? Länk |
|
|
För att inte skapa ännu mera förvirring: Även om kitet för INPA/Ediabas inte i alla lägen (beroende på tillverkare) har en svart box att koppla in så finns det alltid ett interface med i spelet. Det är bara det att detta är inbyggt i ena kontakthuset. Så även om kablaget SER ut som enbart kablaget till t.ex Carsoft förutom den svarta boxen, så är det inte på något sätt samma kablage... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.