AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.079

Läsa felkoder

Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Hej tänkte läsa av lite felkoder på mina bmw´s men ska carsoft , var laddar jag ner rätt ? och hur ska jag gå tillväga. är ingen nybörjare på datorer,nedladdning osv men här går jag bet tacksam för hjälp mvh Sigge
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Du behöver hårdvara också. Finns bl.a. här Länk eller här Länk

Finns fler inköpsställen om du surfar runt lite.

Om du inte har dator med RS232-kontakt behöver du också adapter PCMCIA-RS232 (helst) eller USB-RS232.
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Det har jag redan :) är bara programmet kvar
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Prova att Googla denna söksträng: download carsoft 6.5
Sigge: gör inte samma misstag som jag bara -- Carsoft *måste* ha den lilla svarta lådan med fem lysdioder.

Ett annat diagnosporgram: INPA fungerar utan denna svarta speciallåda, men om det är just Carsoft du vill använda så *måste* du ha "lilla låddan".

Så här såg det set ut som jag beställde första gången, kablarna ser *exakt* likadana ut som till Carsoft-kitet, fast utan "lilla låddan":

Länk

Jo
744
Jonhny
745 -85
Går det att reseta airbag-felkoder med detta verktyget?
Länk
För att inte skapa ännu mera förvirring: Även om kitet för INPA/Ediabas inte i alla lägen (beroende på tillverkare) har en svart box att koppla in så finns det alltid ett interface med i spelet. Det är bara det att detta är inbyggt i ena kontakthuset.
Så även om kablaget SER ut som enbart kablaget till t.ex Carsoft förutom den svarta boxen, så är det inte på något sätt samma kablage...

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.