|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var köper ni vinterdäck och fälg till era bilar? Online eller hos lokale däckgubben? För inte köper man väl vinterdäck och fälg på BMW och betalar 30.000? | |
| Jag köpte hos bmw handlaren för 17.000:-. De brukar ha bra kampanjer när det drar ihop sig. | |
|
Det var ju inte dyrast ändå....vad blev det för fälg då och vilken dimension? Det blev run on flat däck då också? Är lite tveksam till RFT däcken, är lite less på dem...haha |
|
|
Jag köpte nya däck hos lokala gummimojjen för 10 000:- när jag hämtade ut bilen i våras och dom krängde jag över på original 18" fälgarna. Pga missberäkningar i nu på sensommaren så "råkade" jag sälja mina 21" sommarhjul och blev tyvärr tvungen att kränga tillbaka original-sommardäcken på fälgarna. Så nya vinterfälgar skall införskaffas under hösten! |
|
|
Jag brukar starta med Däckonline eftersom de nästan alltid är billigast och sedan kontakta antingen BMW eller "min lokale däckgubbe". Alltid trevligt med en bra förhandlingsposition plus lite "benchmark" :) (Mina inköp från Däckonline har nästan alltid varit problemfria - endast en gång blev det fel och fick jag en utmärkt service) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Svenska Gummihuset tycker jag har bra service och bra priser. Sen är det förstås beroende på om du skall köpa endast däck eller även fälgar? Om du skall köpa fälgar så är då även frågan om du skall ha originalfälgar eller eftermarknadsfälgar? Ska du ha fälgar rekommenderar jag att köpa utomlands framförallt om det är original du vill ha. /Anders |
|
|
Som redan sagts brukar BMW ha ganska förmånliga kampanjer under hösten på kompletta hjulsatser. Är du BMW CS mdlem brukar det bli ytterligare rabatter, jag betalade 16kkr för en komplett hjulsats till X3:an tyckte inte det var så farligt med tanke på att det rör sig om lite speciella dimensioner och att utbudet av fälgar på blocket var noll. Nackdelen med köp från BMW är att man har få möjligheter att välja däcktyp och märke eftersom de köper hjulsatserna centralt från tyskland. Kanske hade jag sparat lite på att köpa däcken och fälgarna separat via nätet men det samtidigt svårt att sätta pris på bekvämlighet och få dem monterade direkt på bilen vid köpet och därmed slippa lite logistik. |
|
|
Hittar man en kampanj hos sin lokala BMW återförsäljare måste ju det vara enklaste vägen att gå. Hittar man inget sådant och vill ha kvalitetsfälgar (orginal) finns bla denna sida: Länk Sen brukar dessa ha hyggliga priser på vinterdäck. Länk Länk Däckonline är annars att föredra, men dom har inga "riktiga" vinterdäck, bara högfarts europadäck. |
|
| Jag kommer att kränga av sommarhjulen som följde med och lägga på vintergummin jag köpt från Däckonline. | |
| BMW säljer även kompletta vinterhjul med Nokian vinterdäck, både dubbade och dubbfria. | |
| Dom från BMW kostar väl mycket? | |
|
Tor - jodå, Däckonline har även nordiska friktionsdäck, men man måste veta exakt vad däcket heter i Norden-versionen. Knöligt, men det går. ---- BMW CS #6212 |
|
|
nån som funderat på vinterdäck till kommande F31 inkl. snygga fälgar? /Anders |
|
| Jag köpte BMW-fälg V-eker 236 avmonteringsfälg och Nokian hakkapelitta R för 13400 kr från Molway. BMW-fälgarna verkar vara slut nu. | |
|
Narvselius: Verkar vara nytt för i år, för det fanns inte ifjol när jag letade! Hittade det jag sökte enkelt. Tack för tipset, då kan man fynda även vinterdäck utan att gynna den svenska ockerhandeln. |
|
|
Tack för alla tips! Är ute efter både fälg och däck, kan man få andra däck än RFT på BMW? Fast nyare RFT kanske man inte ska vara lika skeptisk mot, jag har störst erfarenhet av äldre RFT och de är ju hemska. På min nya bil så är de ok faktiskt på sommardäcken, men jag är ju van de gamla hemska...haha Tom i norr: Hade molway bmw originalfälgar?....det låter som en riktigt bra pris. De har ju en ATS fälg för 12680kr nu med nokia 7, men jag gillar inte 5-eker. |
|
| Det var originalfälgar så jag beställde fort innan dom tog slut. Det kan dock ha varit däck monterade på dom. Det var typ standardfälgen. | |
|
Har en uppsättning nya M5 replikor till 5-Serien om det är intressant. Länk 18x8 19x8.5 |
|
|
18x8 18x8.5 Ska det stå.. |
|
|
vad är det för ET på dem? /Anders |
|
|
18x8 ET33 18x8.5 ET35 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.