AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.061

540i (e39), M5 (e38), Alpina B10 4.6 eller nya E65?

Sida 4 av 4
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
Jag är väldigt tveksam om att M3 kommer att få någon allvarlig facelift. Kan vara andra sorters njurar, fälgar, baklysen eller nåt sånt isf. Blir nog för dyrt att tex ge den samma lysen fram som sedan/kombin pga M3 har andra sorters plåtar där (skärmbreddningen m.m) + att CSL har "gamla" looken och den har inte ens börjat säljas än..

men så kan ju jag ha fel också...
dunstan
DanneZeta: Tack! Ja vart tog mina planer för M3 mm vägen? ;-) Jag har ingen panik att byta bil och vill byta till något som känns nytt. Att det blir BMW är självklart!!! Mitt val var så här: M3/M3Csl - lång leverans och e46 börjar kännas lite trött (fast kanonbil!!!), e39 - last gammal, e65 - dyr, X5 - faceliftas snart så jag hoppar den, Z4 - snygg men för liten. Så har stora förväntningar på E60! Har ju inte valt motor ännu. En ny e60 540 är lite för dyr med tanke på prestandan.(lär rasa lika hårt i pris som tidigare 540 modeller...). Så min tanke är: 525(snåla varianten), 530(ok prestanda), 530 BT(380bhp och prestanda som dagens M5. fast troligen till betydligt billigare pris. Misstänker att den främst skall konkurrera med Audi S6(typ krossa!). Hoppas verkligen att det blir valvetronics 6or. Verkar bli mycket ny trevlig teknik i e60! Men sannolikt kommer inte BT modellen direkt. Så då lutar det åt 530...

En artikel från en som provat E60:

Länk

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
dunstan: Ok, då är jag med dig. Men sjuk värdeminskning kommer du nog tyvärr uppleva även vid köp av ny 525. Angående artikeln så var det nog ingen journalist som skrivit den, mer sannolikt en pryo eller liknande. ;) Stod ju inte ens vilket motoralternativ han hade provkört, intressant dock med en mer användarvänlig iDrive. "It is not as hard as the current five" - är det bra?

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.