|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
| Jag har samma uppfattning som du Chrille ang värdering av Gti. Min förra Gti V fick jag sanslöst bra betalt för efter fem år medan nuvarande Gti verkar tappa lika mycket på halva tiden.. Jag släpper min drygt tre år gamla R till handlare om en månad och får skapligt betalt men ändå betydligt sämre procentuellt sätt per år jmf med min förra bil. R tappade 36 % från netto på 38 månader och min gamla Gti tappade 44 % på 58 månader. | |
|
Bilderna är sådär: blänk, motljus samt i icke-optimal vinkel och distraherande bakgrund. Bara att konstatera att bilens specifikation förmodligen är sämst i Sverige av de manuella. DSG är uteslutet, men det verkar tyvärr inte alla spekulanter tycka. Vill du verkligen sälj så är det bara att vänta och successivt sänka priset. Slutpris i år privat 155' +/-10'. |
|
|
turbo4ever: Vet att bilderna är sådär. Svårt att ta bra när ljuset allt som oftast är ofördelaktigt. Vill dock påstå att mina bilder är bättre än majoriteten av andra privatannonser. Sämst specifikation håller jag inte med om. Nog för att de flesta har fyra dörrar som krav, men det finns gott om objekt som saknar klimatanläggning, RCD510, Dynaudio, backkamera, metalllic, 18/19", vinterhjul etc. Bilpriser säger 171-182300:- privat och 194300:- handlare om min, man får välja två dörrar manuellt. Då tar den inte hänsyn till den extrautrusningen som trots allt finns. Bilvision som är en nättjänst som bilhandlare använder säger 162900:- i inbyte och 199100:- försäljningspris. Den tar heller inte med utrustningen. Avvaktar och ser vad som händer... MVH Christofer |
|
| Lycka till! Hoppas det går bra med försäljningen till slut. Förhoppningsvis var detta första o sista bil som du beställde ny utan xenon (om det tillvalet finns). | |
|
Bilderna är inte tillräckligt dåliga för att ha någon betydelse. Tror tyvärr att det är specen som är problemet. Den är väldigt basutrustad och de flesta spekulanter tror jag är villiga att lägga några kronor till för att få DSG, xenon och kanske skinnklädsel. Det skulle vara mina baskrav iaf på en GTI. Den vita känns spontant som ett bättre köp i dagsläget. ------- //Lövet |
|
|
Tack! Xenon diskuterades tidigare i tråden, det kostade 13400:- extra och hade inte vart ett "ekonomiskt strategiskt" tillägg. Rent tekniskt är det inte heller speciellt mycket bättre än vanliga halogen. Rent principiellt är det naturligtvis en fördel med xenon när man skall sälja... MVH Christofer |
|
|
Lövet: Den vita är bra utrustad. Om det inte spelar någon att den är ett drygt år äldre, har gått 5200 mil istället för 2300 mil och att priset är "prutat och klart" så är den kanske ett bättre köp... Det har ju nämnts tidigare i tråden, ev. köpare verkar inte lägga speciellt stor vikt vid antal mil, årsmodell och skick. Hur många objekt är ex. servade med vettiga intervaller, det är en fråga jag som jobbar på auktoriserad verkstad ställer mig. De flesta tror ju att serviceintervallen är 3000 mil fast den är flexibel och ofta indikerar vid 1500-2000 mil. "Säljaren sa ju 3000 mil"... =) MVH Christofer |
|
viobebe |
Crille: Jag hade hellre behållt den, förlora över 100 papp, på en nästan ny pedantskött bil är vansinne, då får hellre åren jämna ut värdeminskningen. Golf V GTI håller fortfarande en hög prisnivå jämfört med GTI VI. Men du lär ändå bli av med den nu under våren. |
|
viobebe: Det finns ju en rationell gräns för hur lågt man kan gå prismässigt. Jag har dock ägt bilen i två och ett halvt år, vilket är rekord och det vore roligt att byta. Man får ju även se till att det borde gå att göra en vettig affär på en sportbil med tanke på marknaden för "dyrare" bilar ser ut... Jag skall även prova att sälja min Golf Cabriolet nu under våren. Har egentligen varken tid eller plats för mer än en bil. MVH Christofer |
|
|
En sak vad det gäller bilderna, Blocket skalar ner bilderna och gör de betydligt sämre än originalbilden. MVH Christofer |
|
viobebe |
Rekord även för mig 3 1/2 år, men jag väntar ytterligare då bilen jag vill ha är fortfarande för dyra. Tror också att den största värdeminskningen är nådd, så mkt mer kan de inte rasa, och som du säger pris skillnaden till 7:an är riktigt stor, fast det är en helt ny bil så på ser inte skillnaden så stor ut. |
|
Christofer: om man inte behöver bakdörrar och hellre kör manuell så är ju din förmodligen ett bättre köp än den vita... Nyare, färre mil och snyggare färg. För egen del är 5-d och DSG ett måste så jag får inte ens upp din bil i min sparade Blocketsökning. Vet inte hur mycket 5-d, DSG och Xenon kostade extra när man beställde nytt men hade du haft detta i din bil så hade jag nog kunnat tänka mig att betala kring 200'. När det gäller bilderna så kanske dom inte är 100% men klart över genomsnittet på Blocket och det är absolut inte dessa som gör bilen svårsåld. ___ //Ulf |
|
| Chrille, har du provat att marknadsföra din bil på gtiklubben? Kanske är det någon där som är på jakt efter en manuell tredörrars bil? | |
|
DLC: Bra tips! Hade inte tänkt att annonsera på GTI-klubben då jag inte tror det resulterar i något, men lade in en annons iaf... MVH Christofer |
|
|
Hoppas du får bilen såld Crille. Imponerad av att din "sälja Golf-tråd" givit sex sidor på ett BMW forum :) /Anders |
|
| Jag kan garantera dig att folket på GTI klubben även kollar på blocket. Så du har inte missat några. | |
|
Med känsla: Och fler sidor lär det väl bli... ;-) Marin: Det tror jag också... MVH Christofer |
|
|
Lycka till med försäljningen Crille:) Hoppas att du hittar en fin 997. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
I förmiddags ringde en kille på annonsen. Tre timmar senare kom han och tittade i sällskap av en kompis. De synade bil och papper, provkörde och åkte för att äta middag och överlägga. Ett par timmar senare kom de tillbaka och bjöd 165´. Helt OK med tanke på att det fanns ett par tråkiga dörruppslag. Inget anmärkningsvärt, men ändå... Pengar fördes över och kontrakt skevs. Snabbt och smidigt. Killen verkade leta efter en 2-dörrars med manuell låda. Nu står jag med endast en bil, det var många år sedan sist... =) MVH Christofer |
|
viobebe |
Grattis till försäljningen Chrille! Det verkar trots allt finnas hopp för att sälja en Golf GTI VI ändå ;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.