|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
|
Självklart är priset för högt eftersom inte bilen blir såld, det är inte svårare än att en bil är värd det någon är villigt att betala. Sen får jag ju naturligtvis inte mer eller lika mycket betalt till våren, det tror jag som sagt inte. Vad det gäller ökningen av begagnatmarknaden så ligger den sannolikt första halvåret när det såldes väldigt mycket begagnat. Från semestern och framåt har det vart dött. Bara att titta på hur många prisvärda bilar som annonseras ut och inte blir sålda. MVH Christofer |
|
|
WGG. Hade du varit min grabb(hemska tanke) så hade du fått smisk. Tyckte såklart att han skulle tagit budet, men han har väl ett eget liv. Nog med OT. |
|
|
Idag kom ett bud på 145´ per mail, han kunde hämta denna veckan. =) T.o.m. dessa lirare har tidigare lyst med sin frånvaro... MVH Christofer |
|
| Sänk den till 180' så kommer det börja ringa | |
|
Personer som mejlar "Hej jag kan ge 145', ring mig på 07044242423" utan att presentera sig och har anonyma email adresser och oreggade telenummer är till 90% halvprofessionella bilhandlare. Resten drömmare. ------- //Lövet |
|
|
I det här fallet var det Länk Länk . MVH Christofer |
|
|
Av priserna att döma så är det fabriksnya bilar dom säljer..=) Länk |
|
|
Blev nyligen uppringd av en kille som ringde ang. min Golf GTI. Blev ställd eftersom annonden gick ut på tiden och raderades förra helgen. När jag gick in och kollade visar det sig en "Bacpar" satt ut en annons med mina bilder där regnummer framgår, han har också använt nummret för extrauppgifter. Han har antigen sparat bilderna sedan annonsen låg ute eller tagit dom från garaget.org. Killen som ringde hade tagit reda på mitt telefonnummer via regnummret. Saken är den att Bacpar begär 96000:-, vilket inte riktigt är vad jag är beredd att sälja för. =) Har alltid tyckt att det vart löjligt att radera bilder på regnummer i annonser etc, men nu måste man kanske tänka om... Har dessa skojare inget bättre för sig..? MVH Christofer |
|
|
Det där är tyvärr ett vanligt upplägg.. Har tipsat Blocket om ett antal annonser.. Brukar alltid vara "stulna bilder", extremt lågt pris (ungefär halva marknadsvärdet) och bara mailsvar. Utgår från att det handlar om att man vill få tag i spekulanter som är beredd på att lägga några tusingar i handpenning för att sedan bli tokblåsta- förstås.. Finns mycket att se upp för ute på det onda nätet.. :)) |
|
|
det tragiska är att dessa Blocket skojare till och med skickar sms när man lagt in en ny annons om att sälja möbler.... "Hur mycket är din furnitureon Blocket? Vänligen maila mig...." "My name is cindey what is the condition of your furniture on blocket and how much is it please? Email me back on..." /Anders |
|
|
Anmälde annonsen, två till hann dock ringa innan de tog bort annonsen efter en knapp timme. Blocket erbjöd sig att spärra mitt regnummer tills jag själv hävde den. Undrar varför inte bedragaren använde sig av mitt namn, ett telefonnummer till sig själv och någorlunda rimligt pris, om man nu skall blåsa folk på handpenning... Undrar samtidigt hur de tre som ringde på en knapp timme tänker. "Bacpar" annonserar ut en bil till orimligt lågt pris och Christofer äger bilen... MVH Christofer |
|
|
"Har alltid tyckt att det vart löjligt att radera bilder på regnummer i annonser etc, men nu måste man kanske tänka om..." Det var väl tur att ditt regnummer stod med, annars kanske någon hade blivit blåst på riktigt. |
|
|
Det kan ju någon blivit, mailvägen. Tror dock inte det... MVH Christofer |
|
|
Länk Då gör jag ett försök igen med 169´ inför påsk. Klart billigast på Blocket sett till mil, årsmodell och utrustning. I samma prisklass, eller egentligen strax över hittar man årsmodell 09-10 som gått 5-8000 mil och/eller USA-importerade objekt utan ex. klimatanläggning. MVH Christofer |
|
|
Man måste alltid släppa bilarna långt billigare än man tror först när man ska annonsera. Trist men sant. ------- //Lövet |
|
| Sedär, den verkar ha tappat en del i pris senaste halvåret. Om Cayman fortfarande är intressant så står det en på Olof Ericson i Arvika. Kanske är lättare att byta in bilen hos en VW-säljare om du inte blir av med den privat nu då förstås.. | |
|
Jo, ingen trodde väl att den skulle öka i värde..? =) Såg Caymanen i Arvika. Är dock mer inne på 997 och köper hellre en sådan för pengarna... MVH Christofer |
|
|
Det förvånar mig att du inte hellre behåller. Den har trots allt minskat i värde 80-100' på 2 år. De kommande 2 åren blir troligen nästintill gratis i jämförelse. Du är ju snart nere på TSI / TDI pengar. Köp 997 som sladdbil på vintern och behåll GTI:n som sommarbil :) |
|
|
Tyvärr har den redan minskat drygt 100´ från nettopris (på 2.5 år) som den har... Bortsett från den ekonomiska aspekten så är även boende mitt i centrum och tillgången till garage/parkering ett problem med för många bilar... Märkligt nog verkar Golf GTI gått från att vara övervärderad begagnad till att bli iskall på senaste tiden. Nya GTI:n är visserligen på ingång, men den hamnar ju på fel sida av 300-strecket... MVH Christofer |
|
|
Jag håller lite halvkoll på 5-d med DSG och många ligger ute med väldigt optimistitiska priser medan de som läggs ut till rätt pris verkar försvinna hyffsat snabbt. En av de billigare 2010, 5-d med DSG är denna Länk som är välutrustad och har rullat 5200 mil. Knappar man in den på bilpriser.se så säger dom 177' handlare och 154-164' vid privatköp. Känns konstigt att en av de billigare bilarna ändå ligger 15-25' över bilprisers intervall på en hyffsat vanlig bil som Golf GTI. En nästan likvärdig bil Länk som rullat 2000 mil mer vill en handlare ha 195' för. Bilpriser.se tycker att 167' är rätt värde... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.