AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
30.463

Feedback annons Golf GTI -11

Sida 2 av 7
Just nu går ju försäljningen väldigt tungt. Många handlare tvingas sänka priserna och det gäller nog att man har lite tur att hitta just rätt köpare. Sen har många bytesbil också. Jag har sålt några bilar i år och de flesta har jag varit tvungen att ta bytesbil på, samt även förmedlat finansiering på några. Det är bara att avvakta och hoppas du hittar en bra köpare. Personligen skulle jag nog lagt till lite och köpt en Golf R istället då jag anser att Golfen behöver fyrhjulsdriften när det är fråga om de starkare versionerna.

/Anders
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
R:en är trevlig, fyrhjulsdrift är inte fel, men inte bara av godo, R väger väger hela 230 kg mer än GTI...

MVH Christofer
viobebe
Manuell låda innebär inte att GTI:n blir svårsåld, det såldes mer DSG än manuella lådor. Dessutom håller inte alla DSG lådor måttet, det kan man se på många annonser där lådan är renoverad. Entusiasterna vill ha manuell låda som dessutom är snabbare, marginellt men ändå.

5 dörrar, Xenon, RCD 510, 18" eller 19" fälgar, är ju vad som krävs egentligen sedan är ju GTI:n ganska välutrustad original.

Föredrar helt klart GTI M6! Eftermarknadsfälgar ser på ngt sett billigt ut och designen blir alltid en kompromiss.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det där med 2/5 dörrar är en smaksak. Självklart är 5 dörrar mer gångbart, men jag valde 2 dörrar för att jag tycker det är snyggare och har inte direkt behov för mer, dessutom sparade jag ca. 6500:-.

MVH Christofer
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
turbo4ever: Fälgar är alltid en smaksak, originalmodell gör sig iregel bäst. Mina replika sitter som original i 18" på CC och Scirocco.

MVH Christofer
viobebe
Personligen tycker jag den gör sig bäst i 5 d och i vitt :-) samt med 18" Detroit, men det är som sagt en smaksak, men det är klart i 3 d är den ganska ovanlig, och egentligen skall en GTI bil inte ha mer än 3 d, men har man familj så är det 5 d som gäller
Jag tycker att du seriöst bör överväga ett bud på 190-195' om du nu får ett däromkring.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Frågan är om det finns någon köpare som är intresserad av att köpa en bil av den här kalibern utan xenon-ljus? Kan det vara ett kryss i utrustningslistan som alltid betalar sig? Sen är det märkligt att xenon-ljus inte är standard (detsamma gäller ju BMW, där xenon inte ens ingår i något paket för F30/F31).

Jag tror inte heller att det är en fördel att bilen är manuell. Utan att kunna de exakta siffrorna, så såldes det dubbelt så många så många bilar med DSG av förra generationen GTI (V). Det känns inte som att siffran är mindre när det gäller VI.

3d/5d kan nog vara hugget som stucket eftersom det är en GTI. Frågan är bara om inte många kanske sneglar på en Scirocco om man ändå ska ha en opraktisk Golf?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag skulle gärna uppgradera min GTI till en VI:a och jag gillar färgen men för oss är kravet 5-d och DSG. Även Xenon är ju något man sig vid att ha och det skulle ju ta emot att lägga upp en 80-100' på en nyare "nästintill" likadan bil och då få en utan Xenon när man har det på den befintliga.

___
//Ulf
Är det inte xenonljus som är löjligt dyrt på VW eftersom det bara finns ihop med adaptiva kurvljus? Förstår inte alls hur de tänker när Audi bjuder på dem i flertalet paket eller säljer dem billigare utan kurvfunktion. Jag förstår därför om många tvekar på att lägga 10-12kkr på detta (även om jag själv hade haft det som krav).
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Kristoffer_L: Jo 13400:- brutto, det är det verkligen inte värt. Just Golf har inte samma prisvärda paket som ex. Passat och Jetta, inga alls när jag beställde...

MVH Christofer
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
13400 är löjligt dyrt men när jag köper begagnat förväntar jag mig dem i alla fall.

-------
//Lövet
Om du har tänkt att köpa en Cayman/997 så borde det gå att göra en hyfsad affär med en nästan ny Golf i byte. Alternativt sälja golfen halvbilligt och pruta hårt på porschen.

Det verkar i princip inte vara nån Cayman eller 997 som säljs (ja nån ytterst enstaka är det väl såklart) så det borde finnas många som är öppna för förslag tycker jag.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Funderar på att sälja min Golf också, hur är responsen på din annons nu med 199kkr?

Jag har en Golf GTI-2011
1800mil
Röd
Manuell låda
Xenon
Radio 510 (touch)
Dynaudio-system
Detroit 18" sommarhjul
18" vinterhjul
Motorvärmare

Servad hos VW vid ca850mil då bilen var 1år.

Pris? 209? 215? Lägre?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Tillägg: 5dr
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Sänkte priset igår kväll, men responsen är absolut noll...

Det verkar tvärdött på begagnatmarknaden, ingenting blir sålt. Bra om man skall köpa, men inte om man behöver sälja det man har först. Har redan sänkt priset lägre än vad jag tänkt och nu finns det verkligen inte mycket prutmån. Så det verkar ju inte bli någon försäljning, väntar till våren och provar...

jaken: Din bil bör ju rimligtvis vara värd lite mer än min, men vad säger det..? =)

MVH Christofer
Nästan alla bilar, mer eller mindre, verkar vara rejält svårsålda. Golf GTI verkar ännu mera svårplacerad till en vettig peng..
Är dock väldigt osäker på att priserna blir högre till våren, rimligen blir det tvärt om. Bilarna ytterligare ett halvår äldre, dessutom nya GTI på gång med stort utbud av gamla modellen..
Förmodligen smartare att göra nya försök att sälja nu innan vintern..

sålde min M3 cab förra veckan, gick väldigt bra och hade idag en som var ledsen att han inte hann köpa den, så nog går det att sälja bilar ännu. Förnya annonsen, ta lite nya bilder. Risken är dock att din bil är svårare att sälja för att den är mappad.

/Anders
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Med känsla: För nyfikenhetens skull, vad såldes M3 caben för?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.