AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
30.468

Feedback annons Golf GTI -11

Sida 1 av 7
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Önskar feedback på annonsen.

Länk

Vet att inte bilderna är toppklass, men de får duga för nu.

Är annonsentexten för kort? Eftersom Golf GTI är ganska välutrustad i standard räknar jag inte upp den, stör mig själv på säljare som gör det.

Priset är kanske inte så lågt, men ser man till årsmodell och miltal så ligger jag bra till. Blir inte bilen såld under hösten så har jag kvar den tillvidare.

MVH Christofer
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bildernas kvalité är tillräckligt bra för att inte vara avgörande.

Man ser ju det mesta utr på bilderna men risken är att du kommer få besvara saker om utrustning hela dagarna om du inte skriver nåt. Exempelvis, har den farthållare? Jag är hyffsat bilintresserad men har ingen aning om det ingår i standardutrustningen. Alla som köper Golf är nog inte entusiaster och har stenkoll på utrustning. Synd att den saknar 5-d och xenon, kan dra ner priset en aning.

-------
//Lövet
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
GTI:n har klimatanläggning, farthållare, färddator, automatiskt avbländbar innerspel, regnsensor etc. som standard. Men det är kanske som du säger, folk vet inte det...

Sparade närmare 20000:- på att inte välja till xenon och fyra dörrar, det var ett medvetet val när jag beställde, få gå att jag förlorar 10-12000:- nu.

MVH Christofer
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Jag tycker definitivt att du ska skriva ner all utrustning som bilen har. Som annonsen är nu ser den väldigt "fattig" ut.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Ni har nog rätt, alla gör kanske inte så noggrann research om bilmodellen de ämnar att köpa. Lade till vesäntliga exempel på standardutrustning...

MVH Christofer
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Hur är det med garanti och chiptrim? Är det något specialchip för VW?
Bra annons överlag men jag hade definitivt tagit bort informationen om trimningen. Får en känsla av att det drar ner priset framförallt med tanke på att du har nybilsgaranti kvar. Är ju inte värd speciellt mycket utan original programvara.

Om du har några bilder från nu i somras skulle jag använt de istället. Inte många som vill bli påminda om vintern nu.
Robert, hehe samma fråga samtidigt :)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Är det inte ärligare att lägga korten på bordet? Nybilgarantin förfaller inte på allt annat som inte är relaterat till motorn. Jag menar, man blir inte nekad garanti på ex. AC-kompressor eller stereo bara för att motorstyrdonet är uppdaterat. Original programvara finns i handenheten.

MVH Christofer
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kan vara värt att nämna att bilen enkelt går att återställa till original? Annars är det inte så mycket att tillägga.
Så länge motorn inte drabbats av något följdproblem pga trimningen ser jag det definitivt inte som oärligt att inte skriva att bilen en gång varit chippad.

Får du däremot en direkt fråga från en spekulant om den varit chippad då är det oärligt att säga nej.

Sedan finns det väl säkert några få intressenter som uppskattar att chippningen redan är fixat men den stora massan köpare, nja.
Om den är lackkonserverad kanske det är värt att nämna.
viobebe
Hur går det med försäljningen Crille?

Är lite nyfiken då jag också går i funderingar att också sälja
Däcken, mönsterdjup?

Etc? Har du mer att skriva så gör det, annars utelämna "etc".

Har bilen gått 2000 mil är intervallet på miltalet fel.

Priset är för högt.

Förlåt om jag är för kritisk, och lycka till med försäljningen.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
turbo4ever: Bilen har inte passerat 2000 mil. Priset är uppenbarligen för högt eftersom intresset är obefintligt =). Verkar vara väldigt svårt att sälja vad som helst nu om det inte är snorbilligt. Håller koll på div. prisvärda bilar av olika märken och modeller på Blocket och ingen blir såld...

Har aldrig riktigt förstått det där med att ange mösterdjup på däcken till en nyare bil som gått lite, man skall kunna räkna med att det är bra. Lite som att räkna upp självklar utrustning som exempelvis elhissar, elspeglar eller yttertempmätare.

Avvaktar ett tag så får jag se hur jag gör. Är troligtvis inte beredd att sälja för vad marknaden är beredd att betala.

MVH Christofer
Crille, testa med att betala några kronor extra och lägg ut den i galleriet. Det finns så många Golfar till salu så din fina bil syns inte annars.

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Titta på att byta in bilen. Handlarna står själva med många trögsålda bilar och om du är intresserad av att "byta upp dig" till något med större motor (än mer svårsålt i dagsläget) så kan du säkert göra en hyfsad affär.

Marknaden är som sagt trög, men det gäller ju även hos bilhandlarna.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
acey: Tanken var att sälja Golfen om jag får acceptabelt betalt, för att sedan ha cash och göra en bra kontantaffär på en Porsche Cayman eller 997 i höst/vinter/vår när rätt objekt och pris dyker upp. Dessvärre tror ja inte handlarna ger mer än max 170-180´ i inbyte för Golfen, det är för dåligt. Betalade 273´ för den ny, det var nettopris och handlaren tjänade ingenting. Bruttopris var ca. 300´.

Ni behöver inte påpeka att "så mycket förlorar du på en ny bil" för det vet jag, våndas inte... ;-)

MVH Christofer
Jag tycker faktiskt 19" är negativt på en Golf. För stort, för dyrt i drift. Sänk priset till 199' och se vad som händer. Det är himla synd att den inte har xenon, men det är inget att göra åt det nu. Däck kan slitas upp på 20' km så jag tycker fortfarande det är en poäng att skriva antal mm/% om det nu är så bra som man kanske kan ana att det inte är.
Jag tror också den ligger för högt. Jämför man med en nästintill ny Länk som har 5d, DSG (som jag tror många vill ha på en GTI idag), xenon, kurvljus mm, så ligger de rätt nära i pris om man får lite prut även på den länkade. Sen idag underlättar det väldigt om man kan hjälpa köpare att få bilen finansierad genom en bilfirma. Det har hjälpt mig många gånger. Kolla med någon firma vad de skall ha för att ta in den och sälja om den till din köpare på kredit. Ofta är det yngre som köper en sån här bil som saknar kapitalet och behöver finans. Sen Galleriet på Blocket så det syns bättre.

/Anders
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
turbo4ever: 19" är naturligtvis en smaksak, finns ju som standard på GTI/R. Att det är för dyrt är att ta, mina hjul kostade ca. 10000:-. Marginell prisskillnad mot motsvarande 18". 199´ minus prutmån är för dåligt.

Med känsla: Den du länkar till är nyare och mer välutrustad, men också 31000:- dyrare. Min bil hade naturligtvis vart mer lättsåld med xenon, fyra dörra och DSG, men hade inte haft igen speciellt mycket av de dryga 30´ extra det kostat.

Som sagt, den blir nog kvar i vinter med tanke på hur marknaden ser ut...

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.