AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.298

Lacka om min bil

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tjena
Jag är lite inne på att lacka om min 525IA den är safhirsvart finns ingen rost men lacken är helt slut då gamla ägaren har varit grymt duktig med service och inredning men lacken är inte den bästa..Jag försökte lack behandla bilen men finns allt för många djupa skador..Jag gillar bilen skarpt och pedant som jag är vill jag inte ha det så..Vad tycker ni jag ska göra tanken är inte att det ska höja värdet eller så bara just för att jag ska trivas och lugna mitt sjuka sinne :)

Känner en grymt duktig lackerare som gav mig ett grymt bra pris som jag inte kan motså!vad tycker ni åsikter?
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Känns som du redan svarat på din fråga? :)
Det är bara att köra.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Grymt duktig lackerare OCH grymt bra pris?! KÖR!!!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Härliga svar,Jo jag gör nog de behövde bara lite extra push för att övertala mig sjäöv.Blir nog av i Oktober
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Vad är ett grymt bra pris?

Jag förstår hur du resonerar men om priset är mellan 20-30 tuss hade jag nog funderat både en två ggr...

Mvh Martin
ma
7.450
marin849
Jag tycker också du ska passa på då att plocka bort alla plastskärmar och sköldar under bilen och fixa ev rost i skarvar samt lägga på ett rejält tunnflytande skydd närmast plåten och inuti samt en tjock underredsmassa under hela bilen innan du sätter ihop den igen.

Jag menar, lack+underrede är ju "det enda" som kan svika den trevliga upplevelsen att äga en E39 under lång tid.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
marin849: Är inne på det oxå faktist,Jag gillar min E39 skarpt den ska jag ha ett bra tag så varför inte..

Han har lackat sen 1974 så han kan sin sak bla motivlackering osv.Jag ska stå för material kostnad samt några tusenlappar till lackeraren
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Om bilen ska behållas så är det inget att tveka på. Trevligt när man ser en E39 som inte är sunkig.

"You can call me Bon"
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

En smart grej kan vara att dokumentera att den varit rostfri innan lack för att inte skämma framtida köpare att det är ett upplackat rostvrak.

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Catch_me: då har jag en uppfattning om vad det kan gå på och säger som de andra: Kör på!

Mvh Martin
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tor:tack för tipset det skall göras.
Kahn-d:Japp jag kör på återkommer med innan och efter bilder
mvh
ma
7.450
marin849
Hemskt gärna bilder under bilen också om du tar några när du ändå håller på. 10 bilder säger mer än tusen foruminlägg eller vad det nu heter. :)
E
1.156
E
320 ci cab -04
När du ändå är på g så be om några extra lager klarlack. Ökar slitstyrka och ger grymt djup i lacken!
E
E
1.156
E
320 ci cab -04
När du ändå är på g så be om några extra lager klarlack. Ökar slitstyrka och ger grymt djup i lacken!
E
Mja...Ett "par" lager extra klarlack ger förvisso något mer djup...MEN risken är oxå större att det lossnar större "lackflagor" vid stenskott då stenarna "gräver ner sig" i den tjockare lacken o tar med sig den på ett större område...
Vill man ha en fläckfri yta utan minsta apelsin så är det lite extra klarlack som gäller (tex via mellanslip) o sedan våtslipar man hela bilen o polerar upp den...Man kan få en finish som slår alla fabrikslacker (nåja Ferrari,Rolls,Aston mm hantverksmässiga lackarbeten undantagna) med hästlängder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.