AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
24.595

Vtech steg 1 535d lci.

Sida 3 av 3
Ko
23
Kommunalarn
E61 535D M-Sport 2007
Kör steg 2 utan pdf i min 530, Vtech har även moddat denna mapp lite extra efter önskemål av mig, +700nm och laddar 1,7 bar. Fungerar kanon!!
er
70
erlie
Camaro ZL1 cab - 13
BMW M550d -12
Fick min 530 igår tillbaka efter vtech optimering.
Bilen går som en järnspett, det blev en otrolig skillnad. Jag stoppa dit steg 2 och så tog dom bort Dpf.

Enda jag har att klaga på än så länge är att det luktar otroligt mycket avgaser, även inne i bilen. Dock inte när jag kör utan står still i ex ett rödljus.

Är det nån annan som upplever samma sak ?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kommunalarn; Vad laddar den original? Trodde inte höjt laddtryck gav någon större effektökning utan det var mer diesel den ville ha.

Mvh Chrille ( Chriz Loud )
Is
27
Isak50
BMW 530 xd LCI -07
Erlie: Vet du vad automaten i 530xd är specad för i vrid?

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
erlie: Du tog bort din Dpf satte man dit en ersättningsrör eller kör du utan därav mycket avgaser kanske?
K1
103
K1200GT
Bmw 330d Coup'e -10
Pimmp!
Vad är det för någon låda i din bil (Betecking)
Har själv en sport automat i min 330D som heter ZF6HP-28 och jag tycker den är tråkigt långsam.
Samt att den håller dåligt på växlarna ( tycker att den växlar ner för snabbt och låter inte motorn använda vridet på ett optimalt sätt)
Sen vet jag inte men när bilen och lådan är kall så ligger den typ och slirar för att få upp tempen i lådan ev motorn. men när den ha kommit upp i temp så låser den växlarna bättre. Är det något som du märkt av?
Min bil är fortfarande orginal.
Mvh:Ronnie

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
K1200GT: Bilar med tillval -sportautomat växlar mycket snabbt (efter man aktiverat sportläget med "Sportknappen" Länk

deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Länk

Pratade med en kille som stoppade tillbaka filtret efter två dagar för att han inte stod ut med lukten. Detta gör att jag själv står och velar lite. Man vill ju inte att folk ska behöva hålla för näsan när man kommer åkandes.
Jag upplever inte att det är så farligt. .nej ta bort skiten..det blir grymt..
Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
KrilleGTI då måste han ju ha något fel på bilen. Kanske ligger en död "Katt" i avgassystemet ;)

Har gjort lite tester med en vän som ligger bakom när jag drar på. Och det varken sotar eller luktar. Men jag har inte trimmat min. Däremot är partikelfiltret borttaget.

Och på tomgång vid kallstart känner jag ingenting heller. Men jag kanske inte är super känslig?

Det absolut bästa när man tar bort den är ljudet. Särskilt på 535d... Köra sakta på 2ans växel och ha nere rutorna så får man höra ett EPISKT turbin ljud.
Låter som man sitter i ett jetplan! :)

Skulle vilja göra ett eget avgassystem till 535an och samtidigt plocka bort en dämpare. Eventuellt lämna in till feritta. Är alldeles för bra isolering på bilen så man hör ju knappt när man gasar på! :)

Visa användare
51
Diesel Kungen
BMW 535D F10
Dieselmonstret Reloaded
Davajn.... Tips om du bygger grövre system ha fritt flöde ända från turbon och så monterar du 1 liten dämpare så nära ändröret som möjligt för bästa effekt :)

Christer
Vtech Tuning Göteborg
christer@vtech.se
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Vilket gnäll om att det luktar utan filtret, diesel SKA lukta satan : D
Davajn: Vet inte om han hade något fel på bilen men det lät inte som det när jag pratade med han. Han hade precis varit hos Vtech Södertälje och fått mappen justerad. Ferrita hade även byggt ett helsystem åt han samtidigt som han tog bort partikelfiltret.
Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Har han fått den påställd lite så kanske den svartryker vid fullgas. Men det måste han ju förväntat sig när han gick och gjorde helsystem och mappa bilen.

Men att du ska behöva oroa dig för att folk håller sig för näsan är absolut inget som kommer ske. Iaf inte om du ställer på den som en tok! Kör man runt i stan å glider runt som en normal människa eller vid långkörning så är det ju precis som en vanlig bil.

Det är ingen gammal diesel merca så den går ju rätt rent utan pf... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.