AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
24.597

Vtech steg 1 535d lci.

Sida 2 av 3
Så nu va bilen besiktigad utan anm. Detta skedde utan dpf samt Vtech steg 2...
Fr
51
Fredrik8
M3 Coupe -96
335IX Sedan -10
328IAM Touring -13
I3 -22
Om du tar bort pdf ryker bilen svart då? som gamla bilar.
Nja vid hårdare accelerationer rycker det till men inte annars. Blir lite lukt med men de får en leva me
Fr
51
Fredrik8
M3 Coupe -96
335IX Sedan -10
328IAM Touring -13
I3 -22
Så om du typ kör iväg från ett trafik ljus med lite halv gas så att bilen växlar vid typ 2500 varv så rycker det inte?
Kanske lite. Vet inte säkert men det blir ingen gammal svart rykare iallfal
Fr
51
Fredrik8
M3 Coupe -96
335IX Sedan -10
328IAM Touring -13
I3 -22
okey, det var skönt att höra.
Är sugen på ett steg 2 men 370hk och 750nm funkar nog inte så bra, har för mig att min låda bara är specad till 600nm eller om de var 650nm
Jag har 272hk motorn.
Tror nog inte det skulle vara någon större fara. E vad lådan ska klara enl tillv. Men den har en bra marginal sägs det.
Prata med vtech så kan don svara dig på detta.
Någon som kan rekomendera ett ersättningsrör till partikelfiltret.
Finns det billigare eller bättre än det som vtech säljer ihop med deras steg2.
Bilen är en 535D 286hp.
Billigare eller bättre rör?
Bättre kan det väl inte bli e ju bara ett rör.. Ring Feritta å kolla dom som gör till vtech tror ett sådant kostar ca 3500kr.
Men du har ju samma motor som mig du skulle ha sattsat på vtech du lär inte ångra dig.
Ska kolla med Feritta angående rör har 10 min dit bara. Har även sett i Tyskland för 300 euro.

Jag står lite och tvekar angående steg 2 till min bil, har idag 350/700 och frågan är om det är värt pengarna och uppgradera när det inte är större skillnad.
Har inte hittat någon som gjort liknande uppgradering utan alla verkar gå direkt på steg 2 och då är det ju en väldig skillnad.

Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Så vitt jag förstår det är det sånna där kina rör som vtech använder sig utav. Precis samma som ecotune och dom tyska sidorna säljer.

Finns en ful grej med röret och det är att det har en skarv invändigt där konan från turbon sitter. Har själv svetsat igen en söm och slipat/portat till den så den inte skapar turbulens.

Annars är det väl inge konstigheter!

KrilleGTI jag bytte ej pga prestanda vinst eller något sådant. Snarare för att skona turbosarna emot det höga mottrycket som bildas och avgastempen. Jag är ypperst skeptisk till sånna här lösningar som partikelfilter på prestanda motorer.
Tar man en ficklampa och lyser i partikelfiltret så ser man inte igenom på andra sidan. Helt jävla tätt alltså.. Det kan bara inte vara skonsamt! Särskilt när den sitter direkt efter turbosarna :(

Som bonus fick man bättre ljud, lite rappare respons känns det som. Samt lite lägre förbrukning. Overall en väldigt bra uppgradering.

Jag skulle inte tveka Krille. Särskilt när du redan kör chippat!
KrilleGTi
Har du 350 hk samt 700 nm bör du nog plocka bort ditt pdf om inte kan du råka ut för något tråkigt pga värmen detta utvecklar.
Mitt rör kommer från Feritta i allfall.
Lutar åt att det blir ett ersättningsrör istället för DPF.
Behöver ny programvara efter detta så då får det bli steg 2 också.
Visa användare
122
ducc
BMW M2
Jag har Ferrita på min och de röret kostade 3800 spänn och som med deras produkter är det kanon kvalité på den. Menar det skiljer 800 spänn mellan skit och pannkaka på en bil som kostar flera hunratusen??!
Jag arbetar ca 10 min ifrån Feritta så det får bli ett rör därifrån.
Mjukvara är jag lite osäker på, alla förespråkar Vtech men jag har idag Evolve i min bil.
Har redan en box ifrån dem för som är likadan som den Vtech använder.

Om jag vänder mig till Vtech i Södertälje är det någon som vet om man kan få ett individuellt program till min bil därifrån? Såg nämligen att de hade rullande landsväg där.
Visa användare
122
ducc
BMW M2
Vtech har en programerings modul som man laddar mjukvaran seriellt direkt in i styrdonet!?
Personligen har jag allergi mot boxar... : )
Visa användare
122
ducc
BMW M2
Läste på deras hemsida att dom oxo programerar seriellt :)
Hej
David Från Vtech här.
Vill Bara Upplysa er om att vi inte använder några boxar utan en Handdator som man lägga in filer på så att man slipper bära runt en laptop.
Vi bygger alla Filer helt för hand så att man får en helt unik fil som är öronmärkt till just din bil.
Angånde 535 mm så har vi några kunder som kör med 800-900nm utan några problem dom kör mycket på Banan och på Strippen. Men vi lägger oss på max 750nm för att man vill att det ska hålla år ut och in om man sköter om bilen.

Mvh David
Är det några frågor så RING eller Maila mej.
Adress och nummer finns på VTECH.SE
er
70
erlie
Camaro ZL1 cab - 13
BMW M550d -12
Ska själv ta ett steg 2 i min 530xd, återkommer med resultatet när det är gjort.
Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Bra sugen att behålla bilen och ta en roadtrip ner till vtech i sommar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.