AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
888

Köpt en E46 328ci, några frågor

Hej är nu en lycklig ägare utav en E46 328ci:)
Har 2 frågor;

Den har Hamann Kardon stereo-paketet, alla har sagt att denna stereo låter jättebra, tycker dock att den låter nästan klent om jag ska vara ärlig..
Men hur som helst, det finns en cd växlare i skuffen, och det kvittar vilken cd jag använder eller vart jag än stoppar den så hittar inte stereon någon cd.
Nån som vet vad detta kan bero på?

Sen så blev jag riktigt förvånad av hur tyst motorn är, med tanke på att den nästan ska vara identisk med den jag hade i min förra bil, dvs en E36 328.
Den lät ju mycket goare kan jag säga..
Det som jag hade gjort med den var att jag tog bort en liten platta i luftburken som ska dämpa insugsljudet, samt fixade så att en ventil längst bak i avgassystemet stog öppen hela tiden.

Hittar dock inget utav dessa saker i E46:an, är det så att de sitter någon annanstans?
Eller Har ni något annat tips om hur man kan få den att låta lite goare?
(Utom att börja köpa ett sportavgas..)

Mvh Jimmy
Ang din stereo så noll koll där.

Ang avgas så kan du ju antingen plocka bort dämparen som sitter strax innan bakaxeln eller ännu hellre sista pottan som dämpar som ett as.

Väger ton också ;)
Ok om jag ska plocka bort den sista, är det skarvar där så det bara är att skruva bort och sätta dit en nytt rör istället, eller måste man kapa?
Kapa som gäller. Första skarven om jag minns rätt sitter strax under passagerar stolen
Kommer det igenom besiktningen sen då?

Har en annan fråga förresten, dörrarna, speciellt förardörren är väldigt trög att öppna utifrån.
(Alltså att få upp den i huvudtaget, den är inte trög sen så att säga..)
Men när man öppnar innifrån så går det hur lätt som helst, och dörren ligger helt i linje med karossen..
Nån idé?

Sen en annan sak är att varningen för lågt däcktryck kommer upp i displayen, fast jag har bra tryck..
Ska gå att få bort detta genom att hålla knappen "RDC" intryckt i sisådär 5 sek, men detta hjälper icke..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.