|
|
|
|---|---|
|
Jag har i dagsläget en 318i av '99 års modell och har ända sedan inköp haft problem med ett konstigt ljud vid acceleration samt ojämn tomgång. Det är ingenting som påverkar bilens funktion, däremot är det ett ganska irriterande problem. När jag köpte bilen provkörde jag den med uppvevade rutor och då hördes ingenting men jag har kört med nedvevade rutor i sommar (p.g.a. trasig AC) och upptäckte då problemet. Det är ganska svårt att beskriva men man skulle väl kunna säga att bilen "bluddrar", alltså att det låter som om den blåser ut för mycket luft/felaktigt insprut (felaktig fördelning av bensin och luft...?) eller något. Jag kan ingenting om bilar vilket gör det ganska svårt att förklara men jag har googlat runt en del och vissa sökresultat tydde på att det kunde vara bränslefiltret så jag kikade lite på Youtube för att försöka hitta någon video med detta problem men de bilar som hade problem med bränslefiltret lät inte alls som min bil gör. Ljudet som jag beskrev tidigare uppstår dock enbart vid acceleration, så fort man släpper gasen eller slår på farthållaren upphör ljudet. Vad kan det vara som orsakar ljudet? Jag har som sagt noll koll när det kommer till bilar men hoppas att någon här ska kunna hjälpa mig att identifiera felkällan. Bilen går även lite "knackigt" på tomgång och varvräknaren pendlar en del om än väldigt lite. Jag misstänker att dessa två problem kan ha att göra med varandra men det kan lika gärna vara två vitt skilda saker. Vad gäller tomgången så låter det ungefär som i denna video: Länk Hur som helst, jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde ta sig tid att försöka lista ut vad felet kan bero på då det är ganska störande. Tack på förhand | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.