|
|
|
|---|---|
|
Okej jag köpte en Bmw 318i igår och är en riktig amatör när det kommer till att fixa saker på bilen och har lixom inte ägt så många bilar innan. Jag vet inte hur jag ska förklara det jag vill komma fram till då det är svårt för jag inte kan lägga upp någon bild men ska ge det ett försök. Bilens lampor fungerar utmärkt men det är som om det har blivit imma så det ser suddigt ut vilket är jävligt fult. Vissa säger att man kan ta lätt sandpapper och dra med den och sedan lite klarlack men sånt kan jag inte. Vet inte om ni förstår mig riktigt? Hur kan jag lägga upp bild här så kan jag förklara lättare. Skulle verkligen behöva hjälp så jag slipper köpa nya. | |
|
Jodå Blend Vi förstår vad du menar Googla på restoration headlight så hittar du massor av filmklipp hur du gör och vilka grejer som behövs Jag skulle rekommendera att köpa något kit med alla kemikalier Mvh Pix |
|
|
Tusen tack men kan man köpa sånt från mekonomen eller någon annanstans? |
|
|
Ja det skulle jag tro Mekomomen marknadsför ju bla Maguiers produkter, även om du kan köpa dessa betydligt billigare utomlands (t.ex Länk Jag skulle börja med att kika på youtube under "restoration headlight". Där kan du säkert hitta hur just Maguiers kit skall användas Det finns de som säger att man skall vara försiktig med mekanisk påverkan av lyktglas (plast) då de initialt har en UV-skyddande yta, som skall bromsa att de gulnar med tiden. Att slipa dessa skulle innebära att man förstör denna yta. Men en lykta som redan är ful, anser jag att det finns inte så mycket att förlora på att snygga till, även om man kanske få upprepa behandlingen om ett par år igen. Klarlack har jag aldrig provat, men jag skulle strikt hålla mig till beskrivningen i kitet. Det handlar oftast om att använda extremt fint våt-papper 2000 sedan 3000-papper. Därefter en maskinpolering i olika steg med små polerpads mha borrmaskin eller polermaskin Slutligen en försegling Men som sagt Youtube är riktigt bra att sätta sig in arbetet först, innan man går till handling på bilen. Mvh /Pix |
|
| Vet att Rusta har Turtles headlight restoration kit som dom säljer för typ 169:- som funkar väldigt bra och är lätt att använda, prova den :) | |
|
Tusen tack grabbar för er hjälp och jag testade turtle kit men tyvärr så funkade inte kan bero på att jag gör allt med händerna då jag inte har någon sån där maskin som snurrar tusen varv och gör jobbet enklare :) Får helt enkelt köpa nya strålkastare, finns det begagnade någonstans förutom bildelsbasen? Att de måste vara så dyra... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.