AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.653

funderingar kring sänkningssats/coilovers e39!

Visa användare
34
NikkeBerggren
523i Touring -00
Tjena! har inhandlat ett par 19'' BBS Lemans kopior till min e39 och för att det ska se bra ut så behövs det sänkas! men bilen ska ändå kunna rulla på vintern med 16'' vinterhjul...
Tycker att detta ser riktigt fint ut!
Länk

Men vilken typ av sänkning är bäst för att ändå behålla bra komfort och inte behöva använda njurbälte? Coilovers? Sänkningssats?
samt hur många millimeter ska jag sänka fram och bak?

Kom jättegärna med tips på vart man kan köpa det också! Hade tänkt mig att betala Max 5-6Tusen kronor

Mvh.

Inget biter så hårt som det tyska stålet!
Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
Jag köpte de här till min och de sänker bra mycket Länk

sen vet jag inte än hur det är och kör på vintern men lite stötigare har bilen blivit med dessa. Sen är det 2års garanti på grejerna vilket är bra! :)

Bak sänker du via dator eller så gör du som jag byter nummer 20 till en som du kan ställa själv på Länk

Så här blev min sänkning med 20tums fälgar Länk Länk / Henrik
Visa användare
34
NikkeBerggren
523i Touring -00
Ojojoj! tack för en himla bra beskrivning osv!
Ja coilovers får det nog bli! , men jag har vanlig dämpning bak inte automatisk nivåreglering. Hur gör jag då? vilka coilovers ska man då ha?

Visa användare
34
NikkeBerggren
523i Touring -00
Har beslutat mig om att det blir ett par coilovers! har tittat runt lite, och hittade dessa som värkar bra!
Länk

är det någon annan som har några bra tips?

Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Vill du ha ett okej märke tror jag du kan leta efter AP coilovers. De tillverkas i KW's fabrik och ska va ungefär likvärdiga med KW Variant 1. Tror de håller bättre kvalitet än mycket annat budgetskräp. Åker med dem själv på E38:an men kan inte uttala mig om hållbarhet efter så kort tid. Bara att söka på AP gewindefahrwerk på ebay.se.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Dock tror jag coilovers alltid ger stötigare gång än sänkfjädrar/sportdämpare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.