|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja veta om X1 är större än nya 320 touring? Och om det finns plats för barnvagn i x1:an? Undrar om ni som kör x1 är nöjda med den? Finns det brister man ska kika efter. Blir en lätt begagnad om jag köper än. (Är även inne på 1-serien) Dock är det fördel med x-driven på x1. Även vilken utrusning man inte kan vara utan? | |
| Oskee: Alla X1:or har inte xDrive, men det kanske du redan känner till? | |
| Yepp det gör jag. Men det är en tanke jag har om det nu blir en x1. | |
|
Om du kollar på BMWs hemsida kan du via katalogerna se hur rymliga de är bak. Jag vill minnas att jag tyckte X1:an var högre (surprise, surprise) bak men kortare och ungefär lika bred som E91:an. F31:an skall ju ha vuxit till sig så jag slänger in en slant 3:an. Barnvagn finns det naturligtvis plats för - om den får plats är helt och hållet beroende på hur stor den är! ;) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Hade en X1 som lånebil när jag hade min tidigare 320 och den var faktiskt rymligare i både baksätet och där framme. Åtminstone upplevdes den som det. Om du är spekulant på en X1 skulle jag rekomendera en bil med servotronic, det gör bilen mycket mindre tungstyrd. |
|
| Okej. Ska kika infobladen. | |
| Nya 3-serien är garanterat större och rymligare både i baksäte och bagageutrymme. X1 är en trevlig bil men när jag har hyrt den tidigare har jag slagits av att den just varit ganska trång. | |
| ...och med allt annat än minst 2,0d seeeeg. Hur de kan sälja en 1,6d är ofattbart | |
|
Har kört min kärra 9000 mil nu. Bristerna är baksätet/bagaget för den som behöver det (=inte jag). Jag har fått 3 bakhjulslager bytta och hör nu att fjärde gången är på g. Tydligen vanligt på X1. Annars inga problem. Trodde att 9000 mila servicen skulle ruinera mig eftersom det är gratis till 8000 mil, men kostade bara 2300 inkl. moms. Älskar bilen annars, lite småbrister bara, såsom hårdplast på många ställen, buller i kupén. Min 23D drar 0,71 oavsett årstid. Har dock nu beställt en 328iX sedan med M-sport paket - längtar :) |
|
Verdi |
X1 är MYCKET MINDRE i bagaget än E91/F31. En fullstor barnvagn går inte in. Innan vår son kom tog vi med oss barnvagnen till novation och provlastade i E91 och F11. X1 behövde vi inte ens provlasta i. Vi såg att det inte gick. |
|
Vi får in en Brio Happy (med sitdel just nu) i X1:an men det är klart, det finns inte mycket plats kvar då. I A6:an får både hund (21 kg) och barnvagn plats men så är den ju nästan 5m lång också. |
|
|
Men kom ihåg att tack vare att man kan ställa baksätenas ryggstöd i olika lägen så kan bagagets utrymme förstoras betydligt. Testa själv innan köp. |
|
| Emmaljungas citycross ryms utmärkt i X1 o det är i te största vagnen på marknaden, men ingen liten heller, en sån man har som första vagn till spädbarn. | |
|
Snart två år med X1an, vi är nöjda men det är ingen packåsna typ V70. Det funkar med två barn, vi fick bra plats med vår vagn (Buggaboo). Till fjällen kör vi med takbox och när båten ska tömmas eller lastas tar jag ofta släpet. Har livet övergått i någon sorts logistik-övning? Ja kanske. Intressant det Tompak23d skriver om bakhjulslagren, jag har fått ett skavande ljud från bakvagnen som kommer och går, har fått för mig att det beror på rattutslag. Suck, får väl kontakta BMW och fixa innan bilen fyller två år! Har passerat 6k mil och inga andra konstiga fel (som jag vet om!) Kastade äntligen bort runflat-däcken i somras och nu går det ju att svänga med bilen. OK det är ingen räser men vilken skillnad! Hade hoppats på att förbrukningen skulle gå ned lite men icke, jag ligger stadigt på 0,83 - köerna i Stockholm är nog ingen drömkombo för 4wd och automat :-) Du ska definitivt ha x-drive på din X1, vilken framkomlighet! Jag skulle inte heller ta en bil utan sportstolar, i mitt tycke ett måste på 3an och X1. YMMV. mvh Anders |
|
|
@ Firren. Japp, det är lagren som låter. Typiskt när man svänger. Se till att få det åtgärdat innan garantin sticker... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.