AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.441

Funderar på 118DA eller 120DA

Hej
Har svårt att bestämma mig vilken man ska slåtill på. Finns det för-/nack-delar mellan de olika alternativen? Ska köpa en lätt begagnad eller en ny hade jag tänkt.

Hur är chassit på dessa som standard resp. sport?

Vilken utrustning är ett måste?

Är den nya 1-serien eller föregångaren?
Den nya f20.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jaha, svårt att bestämma dig Oskee, mtp du också startat en tråd X1 vs F31 320d...

----
BMW CS #6212
Ja vill igentligen ha en 1-serien men eftersom jag ser lite i framtiden så har jag nya 3 serien och x1an i åtanke.

Kan man få in en barnvagn i 1-serien föresten?
go
9
gooner
118d -09
Jag har precis beställt en 118D med steptronic. Jag provkörde 120d och det var inga som helst bekymmer med den men eftersom jag inte är rallygasatypen räcker 149 hk och 333 Nm i 118d (uppmätt i Teknikens Värld nr 16 2012) alldeles utmärkt. Dessutom är det rabatt på 118d just nu om man köper ny.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Grattis Gooner! Härliga motorer bägge två. Vilken färg valde du?

Detta står i 1 seriens broschyr: "Adaptiva strålkastare med variabel ljusfördelning, inkl kurvbelysning (ej i kombination med M Sportpaket)".

Jag har både M-sportpaket och Adaptiva kurvljus på min spec. Vet någon vad som gäller? :/

Jag märkte att jag saknar BMW Apps och BMW Pluggin på beställningen. Kan dessa uppdateras in i bilen via mjukvara i efterhand? BMW Online krävde NAVIPRO dock.
go
9
gooner
118d -09
Tack detsamma!

Jag valde "karmosinröd". Har haft 3 svarta metallicbilar på rad och kände för något nytt men även för att det passade så bra med Sportline och de röda detaljerna.
Jag ska låna hem en 118d över natten idag så jag kan lämna mitt omdömme om den sent ikväll.
Efter en 34 mila tur med 118d så landade jag på 0.44 l/mil enligt färddator. Bilen hade bara gått 15 mil så den siffran lär ju sjunka.
Trevlig bil även om 335-ägare kanske inte tillhör målgruppen, jag hade valt 120d om valet stod mellan den och 118d. Det fanns inte mycket kraft vid omkörningar.
Automat är nog ett måste, det blir ett jäkla växlande för att hitta kraft med en manuell som jag körde.
Jag har lite svårt för dieselknattret i låga hastigheter, väl uppe i landsvägsfart så går den väldigt fint.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.