AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.194

Antispinn blinkar till vid hög fart

Har försökt finna var givaren som sitter vänster bak på realoem, men inte kunnat finna den. Tror det är den som spökar.

Det hela började igår när jag körde hemåt. Vid c:a 200 km/h så helt plötsligt började Anti spinn lampan blinka till. Tänkte va fan det kan inte släppa nu vid denna hastighet. Saktade ner lite igen och ökade farten åter igen och samma sak skedde. Prövade slå av den och inga problem att elda på hela vägen ut. Åter igen prövade jag med Antispinn på kopplad och åter igen blinkar den till.

Jag tror det är något som spökar med givaren för detta pga under Vallåkra helgen ville jag testa med lite race. Slog av anti spinn. Första inga problem. Andra så slirade/misstände den precis som när anti spinn går in trots att den var avslagen vid det tillfället.

Också var det nu detta igår kväll som jag tänkte på om den börjar ge upp.

Har då fått för mig att det är givaren som jag läst om vänster bak och om jag förstått det rätt, så har den samarbete med anti spinn eller jag har fel.

Hoppas ni förstår vad jag söker och någon som kan ge hjälp.

Tack på förhand.

Ska pröva detta och se hur det ser ut.

Länk

Någon annan som haft liknande problem, så meddela gärna vad ni gjorde för att fixa problemet.
Ag
37
Agony2007
E46 318iT -04
Det är ju ett vanligt fenomen på de senare E46:orna.
Det finns trådar som belyser ämnet.
Ag
37
Agony2007
E46 318iT -04
ps antispinn och ABS tar data från samma pulsgivare (x4) ds
Ibland svårt att finna bland trådarna för det kommer diverse inlägg om allt annat :).

Det verkar vara som du skrev, för när jag idag skulle ta av höger fram, så gick den sönder för den satt som fan.

Bilen går precis som den ska alla fall nu, men lampan till ABS lyser.

Tänkte byta alla 4 givarna när de anländer.

Tack alla fall för info.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.