|
|
|
|---|---|
|
När jag sätter i backen så ska sidospeglarna vicka ner sig automatiskt mot marken. Nyss hade båda "dött". När jag fipplade med styrningen till den högra sidan och vek in hela spegeln och ut igen, som man gör vid tvätt i tvätthallar osv. Så började den att fungera. Gjorde även samma sak på förarsidan, men inget händer. Dom fungerar som vanligt när man styr dom via knappen, men inte när man ska backa!? Någon som vet vad det kan vara för fel? | |
| Knappen hö-vä till sidospegeln saka stå i hö-läge (minns jag rätt?) Då ska höger spegel niga vid backning. I vä-läge ingen nigning. Så är det i allafall på mina vagnar. | |
| Knappen till hö-vä läge skall vara ställd så förarspegeln kan justeras, dvs vänster. | |
|
Har för mig att jag provat både och utan att något händer, men kan ha fel. Har inte bilen hemma just nu nu (då min sambo av någon anledning ÄLSKAR att köra den!? och av våra 4 bilar tar hon alltid Bmwn.. hmmm....) Får prova senare. Hoppas det bara är en sån "skitsak" :) Vet ni hur man får upp glasrutan bak. När jag köpte bilen så visste inte säljaren att det gick att öppna rutan. Men det ska väl gå på dessa modeller......eller !? |
|
| Provade. Men vänster sidan rör sig inte iaf :/ Den fungerar ju när man kör den manuellt!? Vad kan vara fel? | |
| Vänster ska väll inte röra på sig? Är väll bara den högra som ska vinklas ner? | |
| Ytterbackspegeln på förarplatsen har ingen trottoarkantsfunktion (vinklas inte ner vid backning) utan det är enbart passagerarsidan som erbjuder detta. | |
| Åfan. Kanske bara är högersidan då :/ Men jag har för mig att båda rörde sig när jag köpte bilen för två veckor sedan. Hmmm.... kanske bara va höger då :D Nån som vet hur man öppnar glasrutan till skuffen då? Sitter en knapp vid vindrutetorkaren. Men när jag trycker där, får jag inte upp rutan.... Finns det nån knapp inne i bilen? | |
|
Det är knappen under torkararmen som öppnar glasrutan. Finns ingen annan knapp än den. Det kan vara kabelbrott i kablaget som går mellan karossen och bagageluckan. Kablaget finns i gummigenomföringen som sitter till höger om gångjärnen till bagageluckan. |
|
| Ok, ska kolla det. Tack så mycket alla :) | |
|
Jag sitter med nyköpt bil som har samma problem, finns det något speciellt knep för att få igång spegeln? Som det är nu så hamnar jag en halvmeter från trottoarkanten för att slippa repa fälgarna. Med vänliga hälsningar M Eriksson |
|
|
Jag har denna funktion på min E61 530d. Har inte funktionen på min E91 320xd -12 och fick beskeded av BMW att den inte fanns på 3-serien. Är det någon med 3-serie som har funktionen? "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
Jag har en obekräftad teori om att det hänger ihopa med minnesstolar, dvs där du kan ha speglarna och elstolarna inställda olika till olika nycklar. Jag hoppades också att min e46a skulle ha spegelvinkling men tyvärr har jag det inte och troligen pga manuella stolar. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| För E9x fås trottoarkantsfunktionen antingen med ytterbackspegelspaketet (elektriskt infällbara ytterbackspeglar) eller automatiskt avbländbara inner- och ytterbackspeglar. Det är möjligt att elektriska stolar med minne för föraren även inkluderar trottoarkantsfunktionen. | |
|
@Crhris87 Nu vet jag inte om jag är osedvanligt trött på morgonen, men om jag fattat dig rätt så är fällbar ytterbackspegel ett tillval som jag kanske saknar, Har både Comfort och dynamic paket, samt S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND något som ingår i Comfort paketet. Med vänliga hälsningar M Eriksson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.