|
|
|
|---|---|
| Skulle behöva relevanta sprängskisser till en 530d innan jag å polaren ger oss i kast med att fixa vevhusventilationen, för jag antar att det är den som spökar. med lite oregelbundna mellanrum så lägger bilen en dimridå efter sig en kortare sträcka (500-1000 meter). framför allt när jag hänger på släp. för nån vecka sedan upptäckte jag att den tryckt ut olja i motorrummet. känner att den inte går riktigt som den ska, och symtomen verkar stämma med vad fler upplevt innan, så en sprängskiss och tips/råd mottages tacksamt /Samuel | |
| Menar du som realoem, eller? Länk | |
| Japp, men har aldrig begripit hur man hittar fram till det man vill.. | |
| Sket i att beställa hem delarna efter att ha pratat med min lokala BMW-verkstad, eftersom dom inte trodde det var vevhusventilationen som strulade. Pratade senare med en meca-verkstad i närheten som ändå trodde att så var fallet. Orkade inte ta tag i det själv och lämnade bilen hos honom (bodefälts bilservice i vrigstad). Han pillade i sär och plockade ut ett igenkletat filter. Finns tydligen inga nya eftersom BMW haft en del strul med det här. Istället tog han hem en oljefälla (fråga inte hur det funkar) som han plockade i. Efter bytet går bilen som den gjorde när jag köpte den. Känns som den andas fritt liksom. Inte sett nån mer olja som läcker och ingen mer rök när man kör. Räkningen kom här om dagen och slutade på strax över 2000:- ..känns som en sten som fallit från axlarna : ) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.