|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått mina svenska registreringsskyltar till min importerade BMW e91 och är lite osäker på montering av skyltarna. Vad är snyggaste .... montera skyltarna med skylt hållare eller utan? Tips? | |
| Jag brukar köra med skylthållare bak men inte fram. Men det beror ju helt på hur det ser ut på bilen iofs. Jag tycker dock att det ser "fel" ut med en skylt baktill utan skylthållare! | |
|
Enig. Bak med skylthållare. Fram utan (fyra skruvar i hörnorna med plasthättor). Importbilar har av oklar anledning skylthållare även fram, men inte svensksålda. |
|
| Någon som vet var man kan få tag på BLÅA plasthättor? | |
|
Hej Jag har skylthållare bak på min och utan fram. Fäste den fram med dubbelhäftande tejp så slapp jag skruva den. Se bilder i mitt galleri. Mvh Christian |
|
| Man har ju bara originalskylten på bes...köp en dekalskylt ..jag gjorde en 30x8 cm blev mkt bra inte för liten så silop blir gnällig../M | |
| Varför köpa en dekalskylt, den är ju minst lika olaglig som att köra utan..? | |
|
Gör som jag och raschta istället, sätt fast skyltarna med dubbelhäftande tejp eller kardborreband istället för att borra eller hålla på med fula skylthållare. Bild: Länk |
|
|
Bak sätter jag alltid skylthållare (utan reklam vanligtvis) och en Icke-EU skylt för att jag gillar symmetrin. Fram sätter jag alltid med dubbelhäftande tejp. Sedan 2008 kör jag med "dekal-skylt" på pressad plåt för att få så lik en "usa" skylt som möjligt. Att köra helt utan skylt är onödigt då det bara drar till sig polisen i onödan och det blir tråkiga böter. Om jag är tvungen att sätta vanlig skylt fram (inför försäljning el liknande) så sätter jag en stor men icke-eu skylt fram med dubbelhäftande tejp. |
|
| Det var ingen som svarade på frågan från sura så jag frågar igen då jag redan har hålen. Vart får man tag på de skruvar som satt original med de blåa plasthättorna. De har inte samma dimension som de gigantiska som följde med skyltarna. | |
|
Både skruvarna och blåa och vita plastpluppar finns som reservdel hos BMW BMW CS #5139 |
|
| Någon som har art. nr. eller dyl. på dessa pluppar? Lokala Åf:en säger att de inte har. | |
| När jag beställt nya skyltar med eu märkning har det följt med vita och blå ploppar i asken. | |
| Hej, vet inte vart du bor men i göteborg knallade jag bara in å frågade om jag kunde köpa dom å då gick de ut i verkstan och hämtade några till mig gratis. | |
| Fick inte med några alls. Jag får testa i Gbg eller något annat ställe när jag passerar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.