AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.160

Fråga ang ACC i E90

es
97
essen88
325iA E93 -09
320iAT E36 -99
X1 28i E84 -11
Ferrari 458 -11
Hej,
har en fråga ang ACC i E90/91/92/93. Normalt använder jag bara AUTO eller MAX läget, men igår så hade jag AUTO på men kände behov av lite mera fläkt. ökade fläkthastigheten manuellt, sedan dess så är detfläkt läget alltid på i AUTO läget, trots flera försök att få AUTO att själv reglera hastigheten (upprepade tryck på AUTO, starta om bilen osv).

Skulle någon vänlig själ kunna kolla om era E90 funkar likadant ?

Tack
De gånger jag ändrat fläkten manuellt så har den alltid gått tillbaka till att styra hastigheten själv genom ett lätt tryck på AUTO igen.
Låter som något hakat upp sig på din bil.
Kanske värt att prova att göra bilen strömlös en stund? Billigaste och enklaste åtgärden som kan "laga" de mest konstiga fel.
essen88: Har du fem fläkthastigheter i displayen när du använder AUTO-läget som du kan vandra mellan genom att öka och sänka fläkten? Om ja, då har du den nyare klimatautomatikpanelen och där är det möjligt att manuellt justera fläkthastighetskurvan för AUTO-läget.
es
97
essen88
325iA E93 -09
320iAT E36 -99
X1 28i E84 -11
Ferrari 458 -11
@Chris87, ja det stämmer , fem lägen, men mitt problem är att jag vill att den ska gå tillbaka till att automatiskt reglera fläkten i AUTO läget, och det gör den inte. Ska pröva en batteri reset.

Tack så länge !
es
97
essen88
325iA E93 -09
320iAT E36 -99
X1 28i E84 -11
Ferrari 458 -11
eller kanske jag missförstod dej Chris87, menar du att det är en feature att man kan styra fläkten även i AUTO läge, det är bra, men sen vill jag att AUTO återigen styr fläkt och allt annat, men det händer inte. Körde idag med temp på 17 grader, men fläkten låg på läge 1 och pös ut kall luft trots att bilen stått i värmen säkert 4 timmar.
essen88: AUTO-läget sköter fläkthastigheten automatiskt oavsett vilket av de fem intensitetslägena som är valt i displayen. Det är bara ett sätt att tala om för automatiken vilken fläktintensitet du föredrar, dvs ifall du vill att automatiken kör fläktarna lite hårdare eller om du föredrar att fläktarna går långsamt.

Oavsett vad du väljer kommer fläkthastigheten öka och sänkas automatiskt när så behövs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.