|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har tänkt köpa några maffiga fälgar till e36an. Riktat in mig på 18". Har ni några tips att komma med då det gäller ET eller dylikt? Hört rykten om att man inte ska gå längre än ET35 om man vill slippa valsa skärmkanterna. Länk Vad tror ni om dessa? Funkar det att ha 8"x18" ET20 Fram och 9"x18" ET20 bak? eller blir detta helknasigt? Länk ^ Hade tänkt mig ungefär sån stance. | |
| ET20 sitter nog bäst på en 5-serie. Tror de hamnar helt fel, för långt in, på en 3-serie. | |
|
Ja, fast tvärtom, då...ET 20 hamnar för långt ut jämfört med original. :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
| Naturligtvis | |
|
9*18 ET26 går precis på bak på en E36 Cab, samma sak med 8*18 ET47 fram.. Bilen ej sänkt, helt original. |
|
|
Tack för alla bra svar! Har kikat lite på olika, kanske blir sånna här istället Länk De silvriga, 9x18 bak ET35 och 8x18 ET 35 bak. Borde väl passa utan problem? :) Och den är orginal bilen, ej sänkt! Tack! |
|
| 8x18 ET 35 Fram*** | |
| Dawwe, är det såpass att inte ens 8x18 ET47 går in fram? :/ | |
| 8*18 ET47 går precis på som jag skrev, med 225/40 18". Däcket ligger typ 2mm från fjäderbenet, ut mot skärmkanten är det "bra" med plats. Samma dimension på däcken bak, går precis fritt från skärmkanten, "innåt" finns det bra med plats | |
|
Aha, det är åt det hållet.. Tack för ett bra klargörande, verkar som att det är svårt att ha 8x18" fram? Man skulle ju kunna sätta spacers kanske? Är rätt ny på detta med fälg dimensioner. Men börjar hajja lite. Tack för alla svar, underbart forum :) |
|
| Nej man kan ha 8*18 med ET47 fram "på håret". Iom att dina fälgar har lägre ET kommer man ha mer (6mm) utrymme mot fjäderbenet, men lite mindre (6mm) mot skärmkanten | |
| Fel av mig. Du får 12mm mer utrymme mot fjäderbenet, o lika mycket mindre mot skärmkanten. Borde gå! | |
|
Härligt! Då var det löst :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.